La sala de la Presó, gestionada
per la gent del sant Lluc no acaba de trobar el seu ritme. Mentre que acostar-se
al col·legi d’aparelladors ens dona una certa seguretat de que el que ens
trobarem al davant portarà un pòsit de qualitat (son comptades les errades realitzades
en la programació) , apropar-se a la sala de la Presó és anar vers un destí
desconegut . En ocasions es pot gaudir d'interessants exposicions, - la
darrera de Martí n’és bon exemple -, en altres , com la que avui ens ocupa es
mou en uns pobres paràmetres qualitatius que haurien d’ evitar-se en aquest
espai si es pretén que assoleixi un digne nivell artístic .
Trini Gómez es mostra agosarada
i fa aposta de risc , en una exposició en la que conjuga, aparellant-les i
alhora situant-les en contraposició , a les ciutats de Barcelona (BCN) i Nova
York (NYC) mitjançant edificis, espais
arquitectònics , visions urbanístiques , sky-line etc.
Dic que és aposta de risc ja que
una proposta com aquesta no tan sols precisa d’una certa habilitat pictòrica ,
compositiva i cromàtica , ans també una enorme solidesa en el que hauríem de
dir , l’estructura de l’obra. I avui per avui, aquesta solidesa no apareix per
cap indret.
Així, passejar-se per l’exposició
de Trini Gómez és fer-ho per un conjunt en el que la idea primària ,l’ enfoc, l’enquadrament i fins i tot el to
cromàtic és encertat , però en canvi el resultat final trontolla estrepitosament
per la manca de tota estructura compositiva , amb especial apunt negatiu per el
sentit de la perspectiva, que disbauxada
va generant un ritme que desfà absolutament qualsevol criteri positiu de la que
pugui disposar l’obra.
Potser per això crec que aquesta
exposició obre un repte important per l’artista que no ha de ser cap altra que presentar
en un parell d’anys , una mostra parella i en ella demostrar com ha sabut
reordenar els seus camins geomètrics interiors , gestant així una estructura de
l’obra potent i poderosa que permeti surar al concepte general que avui ens
ofereix.
BCN-NYC és una mostra fallida
que ens obliga més a pensar en clau de futur que no pas en la realitat de l’actual
present.
TRINI GÓMEZ .- “ BCN – NYC” .
Sala de la Presó . Fins el 30 d’Octubre de
2011ROBERT VIVES
Avui, en aquet revival de dibuixos antics , realitzats en directe davant els micròfons radiofònics , si fa no fa, vint-i-cinc anys, vull realitzar el meu petit homenatge, - afegint-me al que li ret el sant Lluc -, a Robert Vives , artista recentment desaparegut.
Vives , juntament amb Capitani i
Novellas, son els tres capdavanters del moviment del gravat a Mataró que donà
com a fruit l’actual taller de Gravat. D’aquí aquest apunt, quasi d’historieta
,amb la que ens obsequiava en aquells moments.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada