Rosa Codina-Esteve és de fa molt temps del més destacat que
artísticament parlant tenim a Mataró. Però la ceguesa artística dominant a la
ciutat va fer, fins no pas massa, que fos una absoluta desconeguda.
Alguns la van descobrir al 2007 al Monjo de Vilassar, i va
ser el 2009 quan realitzava la seva primera exposició com cal a la ciutat , a
la sala d’Aparelladors. Amb Tempus Fugit esclatà el coneixement i el 2019 la
seva mostra “Vacuum” a ca l’Arenas acabava d’obrir els ulls a tothom.
Visió general de l'exposiicó |
Ara, Rosa Codina presenta una esplèndida exposició a les
sales de can Caralt , al Museu de Llavaneres, on fa com un compendi essencial
de la seva darrera trajectòria per mostrar a qui encara no ho sabia, la gran
qualitat que atresora tant en el que pertoca al concepte artístic, com al seu
aclaparador domini tècnic dedicat a la única finalitat de comunicar al màxim
les seves sensacions i emocions.
He escrit múltiples vegades del seu art i sentint haver
esgotat els conceptes a emprar, i per no repetir-me, he cercat paraules d’altres
per a definir el seu fer.
Així adapto a Rosa Codina les frases que Gustavo Torner
dedicava a Fernando Zóbel, un artista que veig en un clar paral·lelisme pictòric
amb Rosa Codina-Esteve i que deien:” La singularitat de la seva pintura radica
en que sempre i conscientment no ha volgut que fos altre cosa que pintura, quan
la majoria dels artistes volen també que al seva pintura fos altres coses a la
vegada i fins i tot per damunt del fet pictòric.
Rosa Codina-Esteve ha
aconseguit un art tan coherent amb els principis de la pintura que coincidint
amb molts aspectes de la pintura més actual, a la vegada queda ancorada com la
vida, en el gran art del passat”.
La subtilesa etèria de l’artista aconsegueix en un equilibri
que podríem considerar zen, gestar una harmonia plàstica, que partint de la creació
de la llum distribueix ombres, detalls que en la suma de la seva imperceptibilitat
composa un microcosmos plàstic davant del qual ens sentim abduïts tant per el
misteri que ens atrapa com per la bellesa que genera.
Escorç del tríptic que jo titulo "despullant l'abstracció |
D’obligadíssima visita, sota pena de pecat mortal artístic i
cultural.
(Imatges pròpies i extretes de la xarxa)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada