El premianenc Pere Bàguena, artista dedicat en cos i ànima l’escultura
de fusta , arriba ara a l’espai capgròs
per omplir els seus recons amb les seves obres orgàniques que assoleixen ara un
nivell més elevant de contemporaneïtat amb el maridatge amb l’art del ferro que
practica la teianenca Mireia Oliva.
“En un món on les emocions estan cada vegada més soterrades, tornar a les arrels esdevé un acte radical i rebel. Cada escultura és un fragment, un record, un sentiment…, que deixa un rastre que sempre porta a mi. La fusta m’arrela a la terra i alhora m’expandeix amb la seva brancada. M’agrada pensar que les meves escultures realcen l’existència vegetal, eternitzant-ne la seva vida.”
Aquests frases que apareixen englobades en el concepte “BELLESA MORTA VS. ETERNITAT” i que marquen filosofia en el seu web ens mostren ben a les clares quines son les raons i finalitat que cerca l’artista. Enamorat de la natura i coneixedor exhaustiu del material que treballa, aquest es transformat per les seves mans ja en el període preparatori , quan sols és una “massa” , per després ser treballat amb mimo per l’artista que amb la seva capacitat tècnica és capaç de crear aquestes bellíssimes formes orgàniques, que essent altament estètiques son alhora igual de misterioses.
Aquest treball de Bàguena tenia però un punt negatiu, i és que
massa vegades dominava la vesant artesana per damunt de l’artística i el
bocabadament davant la tècnica impedia calibrar com calia la creació escultòrica,
pròpiament dita.
Ara de fa un temps , l’artista ha establert un maridatge creatiu
amb el ferro i l’autora Mireia Oliva, creant unes peces més complexes a les que
aquest afegitó aporta un aroma de contemporaneïtat
i jo diria que també de naturalitat escultòrica, potenciant l’organicisme de
les mateixes , alhora que reforça el missatge naturalista i el fa més artista i
menys artesà.
L’exposició és complementa amb unes il·lustracions de Mireia
Pujol que no llueixen com mereixen per quedar deslligades del conjunt de l’exposició.
Pere Bàguena un gran escultor sobre fusta , que ara l’encerta
de plé amb aquesta evolució plàstica que reforçant la plàstica intensifica el
concepte que vol trametre amb els eu treball. A seguir.
Orígens. Pere Bàguena /Mireia Oliva
Espai capgròs
del 28 d’Octubre a l’1 de desembre de 2021
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada