pucheros |
Tal i com bé s’explica en l’opuscle de la mateixa, és aquesta
una col·lecció singular ja que mentre la majoria de col·leccions intenten
atresorar el màxim nombre de peces provinents de la màxima diversitat d’orígens,
Joan Majó amb el pragmatisme que caracteritza la seva ànima d’enginyer, s’ha
centrat en uns atuells determinats i ha
intentat cercar les diferents variants
formals del mateixos, la forma i la geometria del cos , així com el més ample
escalat de mides possible. A més , ho ha fet no anant a cercar les peces en els
ceramistes dels centres terrissers sinó cercant peces viscudes, és a dir amb la
pàtina del seu ús i la bellesa de les seves imperfeccions i estat de
conservació diverses.
Tan sols entrar en l’exposició, per cert molt destrament
muntada, el flaire del popular s’ensuma i ens introdueix en uns mons ja desapareguts
, alhora que ens convida a una mirada
antropològica del mon rural. A La gran bellesa de les formes ancestrals, s’hi afegeix
aquest escalat que les eleva encara més,
i un es queda embadalit davant la col·lecció de “pucheros” o la “cantirets d’aiguardent
de pastor” , de mides proporcionals a la dosi que pertocava al pastor segons
els dies de pastura per els que era contractat.
cantirets de pastor per aiguardent |
Però mentre, gaudim de la singularitat i bellesa d’aquest
tastet en una exposició d’obligada visita, no tan sols per els afeccionats a la
terrissa, ans també per a tots els amants de l’art i la cultura popular.
Les formes en els atuells ceràmics.
Terrissa tradicional de la Col·lecció de Joan Majó
Del 14 de gener al 20 de febrer de 2022
Museu del Càntir. Argentona
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada