L’artista colombiana Maryory Pemberty presenta en aquest
començar temporada, la seva mirada plàstica a la Sala d’Aparelladors i deixa
clar que amb exposicions com aquest a l’esmentat espai, no recupera el seus
moments de glòria, com tots esperàvem, i en canvi segueix amb l’esbiaixada pendent
que marcava ja en la temporada passat.
Maryory Pemberty és l’artista colombiana que inaugura
temporada en la sala d’Aparelladors i ho fa amb una pintura geomètrica d’arrels bàsiques
de caire cubista, amb els que repeteix de manera constant la juguesca de les
formes però sense que aquestes presentin una intenció, o la més petita de les critiques.
Sembla que la recerca de l’autora sigui tan sol el trobar un
plaer visual que enganxi a l’espectador, fet que queda clar que no aconsegueix
ja que per un costat, existeixen unes problemes tècnics evidents que no
delimiten els espais de manera correcte, amb evidents imperfeccions tècniques en
el camí dels límits espaials i cromàtics, i per l’altre no existeix el ritme
compositiu amb un cromatisme poc contrastat i unes formes descrites de forma
absolutament desapassionada, fet que la perjudica de manera ostensible.
Curiosament però, la majoria d’inconvenients es manifesten
al observar la monotonia del conjunt general, mentre que les obres en caire
individualitzat, malgrat la claretat dels defectes aquests no es manifesten
tant com en la repetició del conjunt.
Exposició sense pena ni glòria, que mereix poca atenció, i més
encara quan observes que la pròpia autora en les
xarxes socials presenta ara mateix, un altra mena de pintura ben diferent a l’exposada
a avui a Aparelladors.
Maryory Pemberty. Modelant la geometria
Col·legi d’Aparelladors. Mataró
Del 27 de setembre al 27 d’Octubre de 2024
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada