MANEL CAMPAÑA.- Certament el color
és un dels elements més difícils per trobar-hi la seva justa mida,
principalment quan s’aposta per una paleta excessiva i fins i tot
sobresaturada. En aquestes circumstàncies és fàcil caure en l’accent desmesurat
i que l’obra s’ofegui en el marasme visual que el cromatisme crea. Això és el
que succeeix en aquest cas en el que el cromatisme desvia la mirada de la
intencionalitat pictòrica i vulgaritza un treball que més temperat mereixeria
un altre tipus de mirada.
NÚRIA CANDAU.- Paisatge habitual,
en una mirada habitual d’un pintor afeccionat habitual.
Exemple clar del que no
s’ha d’exposar al sant Lluc. Cal exigir art , no pintura arregladeta. Obres com
aquesta , i altres de les mateixes condicions, son les causants de la davallada
qualitativa de la mostra , i ves a saber sí del rebuig dels professionals a
prendre-hi part.
Mº JOSÉ CARRASCO.- Les xarxes ens
han permet veure darrerament diverses obres de l’autora amb un nivell ben
valorable i estimable, per això ens sorprèn la seva aposta per aquest obra
compendi d’altres sense un lligam ni real ni aparent. El matxembrat que presenta ens permet observar detalls
que per si sols mereixen una obra però que es dilueixen en un tot divers i poc
cimentat en un conjunt dispers davant del qual és fàcil passar de llarg.
MARTA CASAS.- Correcció, fet que s’agraeix. Obra pensada i
estructurada amb una finalització correcta. Sense cap mena d’escarafalls és un
treball honest i suficientment plaent a la vista com per ser ben valorat.
JOAQUIM CIUTAD-VIU. Certament l’art
és quelcom més que un divertimento i l’autor no ho viu d’aquesta manera. Totes
les seves presències comporten aquest tarannà distés d’obres juvenils,
veritables composicions geomètriques ben vestides amb un cromatisme primari que
criden l’atenció però amb la circumstància de que aquesta és dilueix
ràpidament. És com aquells xiclets de gust potent al començar però que en un no
res esdevé insípid. Cal cerca més intencionalitat en el presentat per a ser
mínimament valorable.
POL CODINA.- Lamentant-ho molt però
Pol Codina està en un veritable atzucac creatiu. Avui de nou ens fa demostració
magistral de la seva capacitat tècnica però el seu resultat és bocabadant en
l’apartat d’ofici però sense ànima en el creatiu. On és aquell Pol dels
esquelets marins, del peix de la Laietana,
de les gràvides , de... . No ho sé, però està lluny d’aquell creador per
acostar-se a un fer més acomodatici que
no pas creatiu. L’ofici és molt però l’ànima és tot. Cal cercar de nou l’ànima
per ser el gran artista que Pol Codina en veritat és.
ROSA CODINA FUSTÉ.- Afició, afició
i afició. I en aquest camí detalls que l’honoren. Però cal més, però que molt
més. És el que ja hem dit, hi ha obres, hi ha obres de pintors i el que cal son
obres d’artista.
RAFAEL CODINA MARCH.-Fa ja uns anys
que ens ofereix una aFinada mirada a un interior o a un paisatge viscut, amb
una certa preferència envers un mirada al mar. Avui difereix en el presentat
més en un aire ciutadà amb aquests diables que poc aporten. Obra poc definida ,
confosa i que no genera la lluminiscència que caldria esperar. Fluixa.
BENET COLL.- Pulcritud pictòrica
per un magicisme massa formal. Quan es pretén fer reflexió d’aquest caire no
n’hi ha prou en l’ús de quatre elements al cas, cal forjar un ambient ben
estructurat en el que pugui recolzar-se l’imaginari a l’ús. Si no succeeix com
en aquest cas en que el treball s’acosta més a un anunci de Halloween de Port Aventura que una seriosa reflexió plàstica i creativa.
MANUEL CONTRERAS.- Encara que
dibuixant i pintor el veritable art de Contreras és la fotografia on
desenvolupa a límit la seva sensibilitat. Ara en aquest sant Lluc ens presenta
una acurada aquarel·la en la que a la tècnica pròpia li afegeix la concepció
visual de la fotografia en el que
pertoca a ordre volumètric, espai de blanc, distribució de fugues, etc.., amb
el que les possibles mancances plàstiques, que hi son , resten amagades sota un
conjunt el suficientment hàbil en el visual com per obtenir un bon resultat.
BLANCA COSTALES.- Hi ha obres
davant les quals simplement s’ha de dir No i aquest és un dels casos. Colors ,
geometries, figures,... per a un treball dolent en fons i forma. Mai hauria
d’haver passat una selecció.
MARTA CUIXART.- El problema de la figuració pseudo realista
es que provoca una clara exigència de paral·lelisme amb la realitat i quan
aquest paral·lelisme no apareix vol dir que el resultat no és reeixit. I si a
més l’obra es perd en el que pertoca perspectives, proporcions, naturalisme i
verisme, haurem de convenir que el resultat és més que fluix i que a bon segur
el Sant Lluc no és pas l’espai més adient per aquest tipus d’obra.
MANUEL CUSACHS.- Que dir de Manuel Cusachs que no estigui dit, i el que
és millor, que no mereixi haver-se dit. En plena veterania , sucada per arreu
de mestratge i gosadia, en Manuel es surt de mare i alliberant-se decideix
tirar pel dret i fer allò que més li plau i complau, sense que ningú el pugui
aturar.
I és clar, quan un és mestre , en
sap per tots cantons, té unes mans que les mouen àngels i un cap dels millor
moblats del camp plàstic, el lògic i natural és que ens pugui sorprendre com ho
fa amb aquets treball escultòric de manipulació del treball natural tot seguin
el camí que inicià en Tempus Fugit i que el convertí en revelació i estrella de
l’exposició.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada