ROSA DARNÉS.- L’obra de Darnés és
la que representa de manera més fidedigna la clau de volta de la discussió al
voltant del caràcter del Sant Lluc. Obra digne en un entorn d’afeccionats però
allunyada de qualsevol vàlua en el sentit d’un art més seriós. Pintura versus
art. Per mi està clar que son obres que no haurien d’estar en un Sant Lluc
però...
ORIOL DE LA HOZ.- Just el cas
contrari en tot al comentari anterior. Per a molts visitants és una obra que
se’ls hi ha “colat” al jurat , per a mi de les poques grates sorpreses de
l’exposició, mantenint la línia dels seus darrers treballs. Encara que no és
pas del millor que li he vist darrerament, la descarada contemporaneïtat amb
aquest desconcertant idioma plàstic ens porta a un dels autors amb més futur de
Mataró.
SANTI DOMÍNGUEZ.- La taca ha
esdevingut de fa un temps l’eix creatiu de l’autor. Primer els animals, després
la sèrie en relació a les històriques obres mestres i ara aprofundint ja per
altres camins . Encara que en aquest cas tampoc és una de les seves obres més
remarcables ( ai aquest fer dels artistes de no portar obres memorables per a
la col·lectiva !) manté la seva identitat creativa i surt airós d’un aposta
mimètica sempre difícil.
CARME FAGEDA.- Després de navegar
en una certa desorientació creativa, Fageda sembla haver trobat en aquest
peculiar geometrisme una forma ben avinent d’expressar les seves sensacions
creatives. Un concepte que en aquestes “Adossades” accentua amb un geometrisme
dintre del geometrisme, hàbil i atractiu a primera vista i interessant en la
seva profundització. Un camí en el que cal seguir treballant i investigant.
MARIA FERNÁNDEZ CORTÉS.- Crec
sincerament que el nivell d’aquestes “Sardines de la costa” son el ras més
perfecte per a un cut off en la col·lectiva. Obra sense complicacions ni
estètiques ni creatives , però realitzada amb habilitat conceptual i tècnica
donant com a resultat una peça agraïda en el visual i amb els suficients
detalls com per poder-se moure amb dignitat en el camp de la pintura comercial.
TOMÀS FILBÁ.- Aquarel·la que respon
perfectament al ser del creador.
ALBERT GERONÉS.- L’aprofundiment de
les beceroles està en la lletra de pal, i és en aquest indret en el que es
troba aquest artista nouvingut. Coneixedor però de l’art des de l’altre cantó,
aquest coneixement li permet estalviar-se moltes bajanades i acotar a una certa
correcció els seus treballs, com és el cas. Ara però tot està en saber si el
treball respon a una realitat creativa de concepte o sols a un exercici
cromàtic visual.
TRINIDAD GÓMEZ.- Un altre dels
casos de l’afecció al poder i de la boira auto crítica que crea la gosadia. La
típica peça que mai passaria un tall si el ras fos qualitatiu i no quantitatiu.
JOSEP Mº GOMIS.- Hi ha autors que
saps que rarament et fallaran. Potser els hi costarà sorprendre amb una bogeria
creativa però el que fan, ho fan amb tota correcció. Gomis és d’aquests, però
alhora intenta anar una passa més enllà. Afavorit per el desenvolupament tècnic
amb la resina que li permet alleugerà treball i millorar textures, la seva obra
ha gafat lleugeresa i modernitat , fet que s’agraeix i del que en surt
amplament beneficiat.
MARGARITA GONZÁLEZ TADEO.- És
aquest un dels habituals casos de pintor que segueix de manera mimètica , i a
més amb convenciment , l’evolució creativa del seu mentor. Si en altres
edicions el presentat eren uns paisatges més interioritzats ara el caminar
deriva vers aquesta pseudo abstracció que ni domina ni l’afavoreix. I és que
l’evolució sempre ha de ser personal i mai imitativa.
LLUCIÀ GONZÁLEZ VIZA.- Interessant
el treball que ens presenta Llucià, un treball però amb una contradicció
inherent com és la depuració, l’etern dilema de l’autor. Per un costat la
reducció del cos escultòric al de la barnilla li dona un to de ductilitat i estructura
etèria que l’embelleix i enriqueix trencant el ritme sincopat solucionant
l’habitual “pes” dels seus treballs. La llàstima però és que la peça
s’enfarfega a l’ajuntar els dos eixos, l’horitzontal i el vertical, convertint
en una sola escultura el que en realitat , i de forma ben clara , en son dues.
En la seva separació, i amb l’ajut d’un peu que alliberi en comptes de ser
pesant, podríem dir que un renovat i positiu Llucià ens espera.
MARY HEREDIA.- Enfrontar-se a una
sola obra sense cap mena de coneixement de l’autor és fer comentari de salt al
buit. Heredia aposta per una abstracció que sembla viscuda i ho fa amb un
agosarament cromàtic que intenta redireccionar amb línies i reduccions per
equilibrar el treball total. El presentat està més enllà d’una obra de Fira al
carrer però no acaba d’assolir plenitud d’obra d’exposició. Malgrat tot mereix
un punt de confiança.
(Les fotografies han estat manllevades del web de l'Ass. Sant Lluc)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada