Massa vegades hi ha grans exposicions que passen del tot desapercebudes.
Això és el que podria passar amb dues exposicions excepcionals que en aquest
dies tenim per les nostres contrades com ho son les de la ceramista MADOLA a la
Casa Gòtica d’Argentona o la de l’escultor en fusta INAZIO ABRAO en el primer pis de l’Ateneu Fundació Iluro, del que en parlarem demà. La poca
difusió de les mateixes i el fet de l’asincopat de les programacions en ambdós indrets
a bon segur poden fer-les caure en l’oblit . Un oblit que segur no existirà en
el record d’aquells que les visitin ja que la qualitat de les mateixes és
suficient com per deixar bona petja en l’apartat sensitiu dels bons afeccionats.
MADOLA ( M.Àngels Laplana) és una reconeguda ceramista d’amplíssim
caminar i amb un currículum impressionant en el món de la ceràmica , tècnica
que practica des dels seus començaments a l’escola Massana on va quedar abduïda
per la ceràmica en tenir de professor a Llorens Artigas.
La ceràmica de Madola no és pas un bibelot, ans el contrari ,és
ruda , intensa, primitiva, curulla sempre d’intensitat i força i amb una
qualitat que depassa amplament l’habitual. Per a mi l’únic error és mantenir-se
fidel a l’apel·latiu de ceramista doncs per
a mi està ben clar que ens trobem davant d’una fantàstica escultora que
empra la ceràmica com a material.
Ara , Madola aprofitant l’avinentesa d’haver estat convidada per ceràmiques Collet per el seu calendari anys de “sio-2”, ens permet la contemplació de les dotze obres ( una per mes) que comporta el calendari, a la casa Gòtica d’Argentona , Una contemplació espectacular arrodonida per un excel·lent i senzill muntatge que serveix per enlairar encara més el flux artístic que emanen els seus treballs.
Jo diria que en certa manera , aquestes peces son la
sublimació del concepte artístic de Madola. Primitives en la forma i el
treball, assoleixen magnificència contemporània en la que la rugositat material
sembla diluir-se en ala sensibilitat
extrema de cada una de les peces , fet al que ajuda de manera fonamental la
riquesa de les seves textures i la força tel·lúrica que regeix en tota l’exposició.
Tot amb l’afegitó d’un ritme gestual i una paleta cromàtica que les enriqueix
fins assolir en la individualitat i el conjunt , el veritable concepte del que
ha de ser una obra d’art.
Una exposició aquesta en la que un podria acabar perfectament la seva llista de qualificatius positius i a bon segur es quedaria curt.
Una exposició aquesta en la que un podria acabar perfectament la seva llista de qualificatius positius i a bon segur es quedaria curt.
MADOLA a la Casa Gòtica d’Argentona. Imperdonable no
visitar-la (atenció als horaris de visita , informeu-vos prèviament). Sens
dubte una de les millors exposicions que he visitat en les darreres temporades.
Espectacular.
1 comentari:
Publica un comentari a l'entrada