En Joan i en Lluís Sarrias han heretat l’intel·lgent
comercialitat de la seva mare Lolet i alhora la serietat empresarial del seu
pare. I en aquest compendi estan convertint Moldumat en un espai en el que
cohabiten de manera ben adient un acurat negoci d’emmarcació junt a una
activitat comercial de l’art , amb predomini de noms que es mouen en els més
alt llindar de la comercialitat però amb un nivell de qualitat artística més
que estimable. I ara , sembla voler potenciar aquest segment amb l’adequació d’un
espai ben estructurat per afavorir l’activitat expositiva.
Aprofitant l’època nadalenca han inaugurat aquest espai amb
una mirada antològica al fer de Didier Lourenço, a bon segur l’artista més
reconegut en el camp de la litografia , i que deixa l’emmarcat del global de la
seva obra en mans dels germans Sarrias.
Sota l’atractiu títol de “Tinta i paper. 30 anys de litografia”
se’ns permet fer acurada i detinguda mirada a l’evolució creativa d’aquest
veritable mestre de la lito que n’és sens dubte Didier Lourenço. No queda dubte
que la mirada de Didier ha estat penetrant des de sempre i que el seu cap va absorbir molts coneixements
mentre es passejava ajudant o destorbant, segons els moments , al seu pare
Fulvio , mentre aquest conreava litogràficament el treball dels més grans artistes del nostre
país.
I d’aquelles beceroles, d’aquells coneixements , dels problemes
viscuts i solucionats , ha anat apareixent aquesta gràfica que ara de manera aclaparadora domina com si
es tractés de qualsevol fet ben simple i senzill.
Passejar-se per l’exposició ens permet acostar-nos a les seves
obres més primerenques , més fosques i poc diàfanes en l’entintat , però d’una
superba qualitat creativa. Obres més
pensades en el pictòric que no pas en l’estampació, però perfectament resoltes
sense perdre un gra de la seva força. Unes grans obres.
Podem seguir per la seva part més amable, de mirades
urbanes, platges a lo Cadaqués,bicicletes, molt en l’estilística dels seus grans amics ,
els Moscardó. Obra en aparença simple, però perfectament estudiada en espais i
colors. Amable i amb un atractiu prou especial.
Finalment ens trobem amb la tendència actual. Personatges,
en especial femenins, establerts en una dinàmica ciutadana i inserits en uns
estampats dels que n’acaben formant part , en una aposta visual tan hàbil com
seductora i de la que Didier en surt amb nota.
Moldumat i Didier Lourenço comparteixen en aquesta
experiència el seu amor per l’art i la seva comprensió per la necessitat
comercial. En una manera de fer tècnicament immillorable i amb un concepte
jovial i amable que pugui estar a l’abast econòmic de molta gent i que alhora
pugui servir com esquer per unes futures mirades més compromeses en un art més complex
i reflexiu.
Una mostra que seveix per demostrar que una comercialitat
digne i una alta qualitat no son elements impossible de casar en el camp de l’art.
Per això vagi la nostre felicitació per ambdós protagonistes d’aquesta
recomanable exposició., que amés a més i
per potenciar el seu sentit didàctic ens ofereix el veritable macking off de l’obra
litogràfica., en una veritable lliçó aclaridora de tant noble i important
tècnica.
Felicitats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada