Com si ja fos una tradició nadalenca, a semblança del
torrons o la loteria de Nadal, Didier Lourenço arriba en aquestes dades a les
parets de Moldumat art, la seva sala de referència en el Maresme i quasi un
espai de proves o pre estrena de les seves novetats, i ho fa en aquesta ocasió
presentant les seves darrers novetats tant en el que pertoca a les noves sèries de litografies com en les
seves novetats en obres individuals en el que pertoca a un nou petit gir en la
seva producció.
Fa ben poc em retrobava , tot remenant hemeroteca , amb la
seva primera exposició mataronina a la galeria Minerva el 1993,tan sols un
parell d’anys després d’haver assolit el premi Banc de Sabadell del Concurs de
Pintura Jove la Parés.
Em aquells temps sorprenia per un costat per la frescor de
la seva pintura essencialment colorista i mediterrània amb l’aparició
primerenca d’una poètica de la quotidianitat, i per l’altre amb la perfecció amb
la que treballava el seu aspecte gràfic en una tècnica llargament apresa quasi
des de la infantesa en el traginar i potinejar per el taller del seu pare Fluvio,
màxim exponent de la tècnica litogràfica del país i que per les seves mans
havien passats tots els més importants autors per encomanar-li les seves
tirades litogràfiques.
Ara arriba amb les seves darrers novetats en les que dona
una volta més al cargol del seu “made in” en aquesta línia absolutament
identificativa del seu treball. Les seves figures femenines, i els elements habituals,
bicicletes, palmeres, gats etc i per damunt de tot el joc del color, accentuat
però equilibrat en aquest sentit de trametre una pintura jove , amable i estètica
, en la que malgrat la seva evident intenció i càrrega decorativa , no cau mai
en el carrincló i nyonyo, i si en l’amable i en certa manera edulcorada manera
de veure el món.
El més interessant de tota l’exposició està en les seves
pintures en les que trenca en part amb el seu discurs de les darrers temporades
i s’embranca amb una pintura molt
gràfica, amb el ritme sincopat d’uns
elements repetitius ( en aquest cas una platja límpida, i les seves “sombrilles”
i tovalloles i persones, o amb l’afegitó
d’una presència arbòria, en la que com en un joc de contrapunts, li serveix per
arrodonir unes obres en les que de nou
domina el component gràfic i que seran a bon segur punt de partida per a noves
obres litogràfiques.
Lourenço té diversos mèrits, però jo en voldria destacar la
seva perfecció tècnica amb tots els elements que la mateixa comporta. Llum,
color, ritme, harmonia etc... I l’altre el mèrit sociològic del seu art. El seu
fer és el gust de molta gent i molt especialment
dels joves que s’identifiquen amb el seu idioma i les seves intencions.
I com que en ser
bàsicament obra gràfica el preu és més que assequible, acaba resultant que una
obra de Lourenço és la primera que arriba
amb un cert pes artístic i creatiu a la casa de molta gent , el que pot
significar generar el cuquet per
adquirir més art en veure i gaudir de la seva presència. Aquesta introducció a
l’art que provoca l’obra de Lourenço és un valor afegit del que l’autor en
podria i hauria d’estar molt orgullós ja que és mèrit suficient com per convidar
al públic a visitar l’exposició i per sortien
satisfet i amb una correcta adquisició.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada