dissabte, d’octubre 25, 2014

DE ANIMALIBUS ET DIIS. LIDIA TUR






Lidia Tur ens presenta a la sala de la Presó una exposició mixta que reuneix un resum del seu fer actual. I dic mixta ja que l’idioma plàstic emprat no tan sols es variat en l’apartat tècnic ans el que és més important , en el conceptual.

Lidia Tur és una autora complexa. Creadora des de petita sota l’aixopluc i la disciplina fèrria del seu pare Rodolf Tur, ha mantingut una trajectòria en la que els coneixem sempre em estat preparat per a la seva explosió que no ha acabat de desenvolupar-se , encara que de cap manera en perdem l’esperança.






Ara a la Presó ens ofereix mostroari d’una de les seves cares habituals dels darrers temps com ho és la recuperació del mosaic , essencialment de trencadís, al modus i manera que desenvolupava el seu pare i mentor en Rodolf Tur i del que queda clar exemple en la capella de la Mare de Déu de Montserrat de l’església d’Argentona.

Un mosaic el de Lidia Tur fonamentat en una mixtura entre realisme i simbolisme però en el que la intencionalitat possible queda escantonada vers un cert aire més decoratiu i comercial. ( Ja ho deia Picasso que si els artistes no mengessin tots serien uns genis). Un aspecte , discutible potser en el creatiu, però absolutament comprensible, que desenvolupa amb bon criteri, dignitat i intentant mantenir les seves raons i arrels més íntimes.




Unes raons que queden evidents en la petita parcel·la pictòrica que ens ofereix que demostra que és allà on es troba la seva veritat. Que allà hi ha una veritat interior i no pas l’ofici , molt ben desenvolupat que és la raó que s’evidencien en les peces generosament exposades a la Presó.

Uns mostra que ens ofereix les cares de l’ofici i el benefici. L’ofici d’uns mosaics destrament realitzats però sense el grau de vibració que requereix l’art i el benefici de la seva cara pictòrica , veritable raó de la bona artista que és Lidia Tur de la que ja fa temps esperem la seva definitiva eclosió.

( Imatges extretes de la xarxa)