Certament potser no hauríem de dir “desconeguda”
ja que Cecilia Morales és una artista mexicana afincada de fa temps a les
nostres terres. Però ho diem ja que les escasses vegades en que hem pogut veure
obres seves ens hem trobat amb una artista figurativa de concepció clàssica i
amb especial gust per a l’aiguada , ben a les antípodes d’aquesta autora , del
tot regenerada , que ens encisa amb la seva ben satisfactòria exposició de
gravats a Aparelladors.
Morales ha entès que el gest per
ella és essencial, però que en precisa no un qualsevol i si aquell capaç d’omplir
d’una musicalitat especial l’entorn mitjançant un concert espaial d’equilibris
que li dona no tan sols força, ans també una empenta per ampliar ventall en un ús ben adequat del
color que si bé podria semblar esquer
útil per cridar l’atenció. Així no és pas difícil entreveure que aquest aport
cromàtic no és mai tangencial i decoratiu i sí essencial en el context unitari
de la peça.
Amb sensibilitat concentrada en
aquells de mides més petites en les que mostra cordura i saviesa , i molt més
desfermada en aquelles altres mides superiors, en les que el gest reclama
resposta per equilibrar el tot de l’obra , l’exposició de Morales és un
constant tobogan de sensacions, dees de les més poètiques i decoratives , fins
a d’altres molt més intenses i punyents que ens donen fe d’una mirada intensa i
profunda establert en el gravat com a raó i causa, que tan sols precisa una
depuració tècnica en el sentit d’uns treballs més polits, i una depuració
conceptual en una aposta per la unicitat que crec l’afavoriria en gran manera.
Sigui com sigui, el treball de
Morales mereix plena atenció, i la seva és una exposició que no us hauríeu de
perdre.
(fotografies extretes de la xarxa)
(fotografies extretes de la xarxa)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada