dimecres, de febrer 01, 2017

GERARD ROSÉS , L,ARTISTA DEL QUOTIDIÀ




Durant molts anys i de la mà de Paco Rodon ,la sala d’exposicions Ferrés i Puig del Museu Monjo de Vilassar de Mar va ser un espai de referència no tan sols a nivell local i comarcal, ans també nacional. La seva mai prou lloada tasca oferint espais als pintors emergents de la comarca  alhora que realitzava un paper de mestratge intens al voltant dels artistes de la generació de la post guerra, des dels més coneguts com Hernández Pijuan, Guinovart o Ràfols Casamada , fins aquells altres que havien quedat més amagats però de gran vàlua artística (Todó, Garcia Llort, Garcia Vilella, Romà Vallés, Garcés.. i tants d’altres)van convertir l’espai de Vilassar en un veritable lloc de peregrinació artística mensual. Un paper i un manera de fer que es va enfonsar del tot amb la nefasta gestió de Llum Torrents i que ara sembla recuperar-se amb una nova línia més dedicada a la proximitat, fet que coneixent l’ample i potent nòmina d’artistes comarcals es preveu prou interessant.




Diumenge passat en va ser una ben positiva mostra , amb la sala d’exposicions plena de gom a gom per assistir a la inauguració de la mostra del masnouí, resident a Teià, Gerard Rosés. Exposició de títol “Llibertat” i que va se presentada per Vicens Altaió.

No fa molt que vaig parlar de Rosés, en motiu de la mostra que presentà a l’espai Capgròs, una mostra de “fons d’armari” provinent de la galeria Lolett Comas.

Deia llavors que feia molts anys que coneixia  a l’autor   que m’havia acabat d’encisar en una exposició que realitzà el 1992 al Museu de Granollers i de temàtica esportiva i olímpica, D’ençà llavors que he seguit la seva carrera i he de dir que cada vegada m’he enamorat més del seu fer en aquesta la seva capacitat creativa per convertir en art qualsevol cosa, fet o circumstància del que ens envolta en la nostra vida diària.



Discrepo en part de les saberudes paraules de Vicenç Altaió en la presentació. Jo crec que el pensament artístic de Rosés es mou en una paramètrica més senzilla en aparença, en aquella que és capaç de transformar en sensibilitat i bellesa, els fets, essers i objectes més habituals, convertint les seves exposicions en un petit curt en el que podem veure desenvolupat de manera creativa i artística el més habitual i comú de les nostres existències.


Gerard Rosés sap extreure el punt emotiu de tot i de tots i el trasllada al camp artística aprofitant la seva personal i depurada tècnica en la que un no sap si presenta escultures pintades o son pintures tridimensionals,  conceptes els dos prou vàlids. I ho fa com un apuntador de la vida , com un fotògraf accidental que immobilitza el moment  ja sigui simple o transcendental. Qualsevol cosa que fem durant un dia pot estar o és possible de ser reflectit per la mirada creativa de Rosés.



I aquí, justament aquí, rau la importància del seu fer. Art és comunicar emocions i sensacions , i res més que això és el que fa Rosés , i tant li és retratar-nos al wàter, com mirant embadalits rera la finestra ,  el reflex de la lluna amb la persona estimada.
I tot amb el sentit més poètic i emotiu, de modus i manera que tots ens sentim forçosament protagonistes de les seves obres. Ens reconeixem en elles i alhora reconeixem l’entorn humà i simbòlic que ens ofereix
.



El quotidià, un tema en aparença senzill però moltes vegades més difícil d’explicitar que no pas la més profunda de les filosofies. Un sentit artístic que sols els bons artistes poden assolir. I està clar que en Gerard Rosés està en aquets nivell.

Una exposició d’obligada i plaent visita que us recomano amb tot plaer per sentir en plenitud  la llibertat conceptual i creativa de l’autor.

(Les imatges extretes de la xarxa poden no representar les obres exposades)