L’èxit i /o el fracàs no son en realitat conceptes absoluts
,ans el contrari , son relatius del tot. Ser segon en una cursa serà un fracàs
si esperaves guanyar i un èxit gran si esperaves quedar al voltant del lloc deu.
Just el mateix passa amb les exposicions . la seva valoració sempre serà relativitzada
per les esperances que a priori dipositàvem en elles.

Tot aprofitant que , com segueix explicant el text de presentació,
l’arquitectura de la galeria recorda un hivernacle i ofereix una llar temporal
adequada per a les seves plantes.
És obvi que amb aquesta bastida intel·lectual , un s’acostés
a l’exposició amb el desig de veure un quelcom no tan habitual, amb una obra de
Marta Duran renovada per les seves influences i la sorpresa interdisciplinar de
Benjamim , i amb aquestes premisses a la butxaca és obvi que el resultat és absolutament
decebedor. Lectura que a bon segur hauria estat diferent si la proposta s’hagués fet des de la
normalitat i no des de l’excepcionalitat, com ha estat el cas.
Marta Duran se’ns ofereix , tal i com ho fa darrerament , en
aquesta lluita per evolucionar el seu llenguatge pictòric, establert en una
certa modernitat tradicional, estilística que ara vol superar apostant més per
la llibertat , amb un trencament de les estructures formals , donant
personalitat més volàtil i etèria als elements que conformen els seus treballs,
cada vegada més individualitzats lluny
de la gran estructura formal en la que treballava no fa pas tant. Tot amb l’afegitó
d’una intensitat de pinzellada i de paleta cromàtica que doni un to més vibrant
i agosarat al conjunt. Un nou ideari plàstic que depuri fortament la seva tendència
cap una pintura més acomodatícia i comercial.
Un intent del que en surt perjudicat per la lectura de la seva
companya amb qui s’aparella artísticament , ja que en el cas de Marisa Benjamim
la seva aposta creativa és absolutament simple en la seva teoritzada dificultat
, amb un domini aclaparador del decoratiu per damunt de qualsevol altre concepte.

Equilibri en l’essència d’una teòrica mirada al passat
per confegir conjunts edulcorats exempts de tota vibració comunicativa en el
concepte artístic, limitant-se al joc del sensorial d’un cert record, i
exaltació el passat. I mantenint sempre la tendència a allò que podríem definir
com “bon gust”
Resumint doncs, una mostra, aquesta de Flors i Violes, molt
llunyana en la realitat a la parafernàlia pseudo intel·lectual que semblava
oferir-se en l’escrit de presentació. Amb una Marta Duran lluitadora al màxim
en aquest el seu desig de reinventar-se sense perdre orígens i pensaments, i
una Marisa Benjamim innòcua, insípida i purament decorativa.
Una mostra que decepciona per les seves aspiracions preves
que no s’assoleixn en el xoc real de l’exposició.
(Les fotografies el post han estat extretes de les xarxes socials)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada