La Nau Gaudí trenca la seva perspectiva expositiva habitual
per presentar de manera joiosament agosarada una lectura arquitectònica d’ella mateixa front dos úniques i espectaculars
peces de Mario Merz i Miquel Navarro, provinents de la col·lecció d’art
contemporani de la Caixa.

Marius Merz destaca al costat de noms com els de Beuys,
Richard Serra o Kounellis, i ho fa mitjançant obres, moltes d’elles en forma d’iglús,
com el que presentat en aquesta ocasió. Un iglú construït amb ferro, pedres i
vidres trencats , al que s’hi arriba per un camí fet per feixos de diaris enllumenats
per una llum de neó que il·lumina la
seqüència de Fibronacci ( seqüència estructurada de manera que cada número correspon
a la suma dels dos anteriors)
Una obra que sembla resumir el pas del temps, des del
primitivisme de l’iglú, símbol alhora de lloc on recollir-se, fins a l’infinit
que ve marcat per la seqüència , mentre que els diaris marquen la història fixada
malgrat el pas del temps i el neó com a símbol de modernitat.
Una filosofia embolcallada per una estètica que malgrat l’agressiu
dels materials emprats dolcifica i convida al recolliment. Una obra espectacular
que agafa potència quasi secular en l’àmbit
de la Nau amb la que conjuga a la perfecció.

Dues obres que acompleixen perfectament el desig d’aquesta
exposició, al del diàleg comprensible i útil de peces artístiques distintes ,
establertes en el sentit de l’art i alhora amb desig de reflexió íntima i
personal amb l’home.
Una magnífica exposició que us aconsellem amb tot plaer i
que alhora ens permet gaudir de la nuesa de la Nau en tota la seva amplitud.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada