dimecres, de febrer 07, 2018

TINTA INVISIBLE. EDICIÓ I QUALITAT





No deixa de ser curiós que malgrat que Mataró no sigui una població  en la que proliferin els col·leccionistes , el món del gravat ha assolit un paper de privilegi notable tant entre artistes com per el nombre d’exposicions dedicades al camp de l’estampació.

Començant pel fet de que la nostra , és una de les poques ciutats amb la col·lecció complerta de les estampes de Goya i que encara que molta gent ho desconeix, Rafael Estrany és més apreciat internacionalment com a gran gravador, que ho va ser  principalment en el camp de l’aiguafort i dintre de l’escolàstica flamenca , que no pas com a pintor que és com és lloat i reconegut a casa nostra.




Si això hi afegim la llarga història del taller de Gravat que va encapçalar Raúl Capitani i van seguir Jordi Rosés i Claudia Lloret , fins que el més nefast regidor de Cultura de Mataró, és a dir Quim Fernàndez , el va finiquitar per una estira i arronsa de mil euros, encara que hom sap que va ser per no plegar-se  a les seves directrius del tot discutibles.
Això ha fet que a Mataró existeixi un nombre important d’artistes que el practiquen i alhora que sovintegin les mostres a ell dedicades.





Com és el cas d’aquesta magnífica mostra presentada a La Destil·leria,  per part de Tinta Invisible, aquesta editorial d’obra gràfica d’altíssima qualitat dedicada a “les arts del llibre”: el gravat calcogràfic, l’enquadernació artística, l’estampa digital giclée i el disseny gràfic, i que disposa d’un gran fons editorials amb obres d’importants artistes entre els que destaca Josep Guinovart de qui van ser els editors de tota la seva obra gràfica, per la raó de parentiu d’un dels editors amb l’artista.





Ara ens ofereixen un variat mostroari  en diversitat d’estils i tendències, amb noms tan destacats com ho son Alfons Borrell, Ràfols Casamada, el propi Guinovart, Jordi Alcaraz, Regina Giménez, Antoni Llena, Joan Fontcuberta, Soledad Sevilla, Eulàlia Valldosera, Evru, Ramon Enric, Frederic Amat i altres.

Unes obres escollides, de gran qualitat i que responen tant a totes les possibilitats de gustos estètics com possibilitats de butxaca ( de 200 a 2000 euros, amb una amplia majoria que vorejen els 500 euros).




Ens trobem doncs davant una excel·lent exposició de doble i obligada visita, tant per la gran qualitat  del presentat com per l’excel·lent  oportunitat d’adquiri a un excel·lent preu una bona obra d’una prestigiós artista.

Felicitats.