dimecres, de maig 07, 2008

MARTÍ I EL CARTELL DE LES SANTES

El fet de que avui l’IMAC anunciava per demà la presentació del cartell de Les Santes 2008 ha llençat a tots els periodistes a la cacera del protagonista del a bon segur el secret més estúpida i gelosament guardat de l’any , el nom de l’artista convidat a cobrar els 2000 euros del cartell de Les Santes. Com és natural en poc temps el nom , Martí Anson , estava al carrer i el neguit de com pot ser el seu treball començava a estar servit.

No vull apuntar-me trumfo de cap mena , però el seu nom m’arribava just l’endemà de l’elecció ,- ho deiem en un antic post -, això sí sense confirmar ja que encara no se sabia oficialment l’acceptació per part de l’artista. Al cap d’un temps , tot intentant esbrinar la confirmació la definició m’arribava clara : El cartell el farà el creador mataroní més universal. En aquell moment vaig donar per dolenta la meva informació i vaig esborrar el nom de Martí Anson , ja que ni de bon tros és l’artista mataroní més internacional, i la meva aposta va anar cap un altra nom que havia sonat, Alícia Framis que casualment aquests dies estava per Can Xalant. Com veuen enguany he errat del tot l’aposta.

Ara amb la nominació oficialitzada del tot no queda dons res més que esperar a demà i veure el que s’ofereix. Jo tinc bones vibracions , encara que les veus que m’arriben no ho indiquin , però l’Anson gràfic, dissenyador, esteta ..... és molt millor que l’Anson pensador de bajanades varies. El punt de Robafaves així ho demostra. O sigui que ara tan sols és qüestió d’esperar.

El que molt m’agradaria i de pas donaria sentit de netedat i honestedat , elements dels que estan un xic mancats a Beneficència , que demà amb el nom de l’artista i la seva obra , és fes públic els noms de qui han fet la tria i la raó de la seva presència en el comitè , que no jurat.

Ja sabem que acostuma a haver-hi Antoni Luis per el Sant Lluc , Manuel Contreras per la gent del Llimoner , G. Noè per la casa , Jordi Cuyàs a títol personal, o sigui per la cara , un representant de l’ACM.... Però aquests noms son els que es diuen , es xiuxiuejen .... ,però en realitat qui tria el nom i en raó de què ?.

Si abans ja quedava lleig , ara que l’encàrrec és de pagament , per netedat democràtica s’han de fer públics els què i els per què, com es fa públic sempre els noms de qualsevol jurat.
Igualment caldria obviar aquesta pantomima del ” the winner is ...” i jo aposto per que cada any en presentar el cartell és faci públic el nom del encarregat de l’any següent.

Netedat i transparència. Ves a saber si aquestes seran les característiques del cartell d’Anson, del que desitgem com a mínim la qualitat del bon punt de llibre que el passat Sant Jordi va realitzar per a Robafaves.

1 comentari:

Anònim ha dit...

jajajaja ja critiqes d'entrada tuthom no et passi res amb el cartell, ja lo has vist?
http://www.totmataro.cat/portal/index.php?option=com_content&task=view&id=84393&Itemid=108