Fa dos anys quan es fallava la 3ª biennal Torres García,
el resultat final va produir un bon rebombori. Ara dos anys més tard el temps,
com sempre , treu i dona raons i en aquest cas i com no podia ser d’altra
manera , reafirma en tot l’encert d’aquell experimentat jurat que amb un
excel·lent ull clínic va saber atorgar de manera ben adient els guardons de la
biennal.
Diem això ja que en aquests dies
Can Serra , la seu del Museu a la Pça de l’Ajuntament té a bé presentar la ja
tradicional mostra de guardonats de l’anterior biennal que per raons d’espai no
va poder ser realitat quan li pertoca . és a dir , mentre la nova biennal era actualitat.
Així Can Serra s’omple d’art de
primeríssima qualitat amb el treball del que fou guanyador ( Marc Llacuna) i els que van ser mencions ( Isabel
Ferrer, Carmen Molina , Dolors Rusiñol i Pablo Antonio Escobar-Elorza ) que
mostren de manera fefaent que les obres presentades no eren trampa , no eren
treballs especials per a concurs , no eren obres mediatitzades , ans el
contrari , que responien de manera absoluta al seu fer i a la seva identitat i
que ara , poc més de dos anys després, mantenen la seva línia creativa , havent
assolit , el que és més important encara , un nivell superior.
No és pas moment de fer parada en
el concepte conreat pe tots ells, encara que bé està en fer reflexió en l’evolució
de Llacuna vers la deconstrucció de la seva fèrria estructura amb la que aconseguí
l’èxit. Igualment bo és veure la desdramatització del treball de Carmen Molina
apostant ara per una mirada irònica que dilueix el fort impacte dels seus
anteriors treballs. O apuntar també en l’afermament del constructivisme d’Isabel
Ferrer que manté en el geometrisme la raó i l’eix de la seva creació.
Tot mentre que Escobar-Elorza segueix en la seva translació fotogràfica pictòrica , ara mitjançant una mirada dual que reflexa més perplexitat que identitat i Dolors Rusiñol mantenint el seu diàleg filosòfic en el que el tractament ambiental i textural, té molt a veure.
Tot mentre que Escobar-Elorza segueix en la seva translació fotogràfica pictòrica , ara mitjançant una mirada dual que reflexa més perplexitat que identitat i Dolors Rusiñol mantenint el seu diàleg filosòfic en el que el tractament ambiental i textural, té molt a veure.
Cinc noms, cinc autors, cinc maners
de veure la pintura i l’art i un sol nivell, el d’una qualitat important que fa
d’aquesta una exposició d’obligada i repetida mirada que a l’hora esdevé lliçó
per a amants de l’art i principalment per a escèptics del coneixement del saber
dels jurats amb pedegree.
Premi Torres García. Guardonats 2009
Can Serra. Museu de Mataró. Fins el 30 d’Octubre de 2011
Can Serra. Museu de Mataró. Fins el 30 d’Octubre de 2011
LLIÇÓ
Si aquesta exposició que comentem
més amunt és una veritable lliçó pictòrica i artística , també ho és en el
sentit organitzatiu. És una mostra
realitzada amb quatre duros , i mai tan certa l’expressió , però de gran
qualitat.
Centrant-se en l’important i defugint de l’accessori. Apostant per les obres , els artistes i tot allò que pot millorar la comunicació, i obviant tota aparença, la gent del sant Lluc marca un positiu camí del que n’haurien de prendre oportuna lliçó la gent del Museu i tota la parafernàlia de l’IMAC , alhora que no estaria de més que fessin ullada a les atinades paraules de l’Antoni Luis en el moment de la presentació.
Un exposició magnífica en el fons ,
la forma i l’acompanyament que marca un camí que hauria de ser l’habitual en
circumstàncies tan difícils com les actuals.Centrant-se en l’important i defugint de l’accessori. Apostant per les obres , els artistes i tot allò que pot millorar la comunicació, i obviant tota aparença, la gent del sant Lluc marca un positiu camí del que n’haurien de prendre oportuna lliçó la gent del Museu i tota la parafernàlia de l’IMAC , alhora que no estaria de més que fessin ullada a les atinades paraules de l’Antoni Luis en el moment de la presentació.
Les meves felicitacions a l'organització
HISTÒRIA
Si ahir ers en Joan Parés el protagonista d’una magnífica fotografia ,avui
i de la mà també d’en Francesc Xavier Lleonart ens arriba una imatge parella ,
però realitzada a poc d’acabar la guerra civil. Una fotografia quasi amb el
mateix angle que l'anterior i que ens permet fer una oportuna comparança històrica el que és un
absolut plaer visual i històric.
PS.- Les fotografies de l'exposició de guardonats han estat manllevades del web de l'Associació Sant Lluc
PS.- Les fotografies de l'exposició de guardonats han estat manllevades del web de l'Associació Sant Lluc
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada