dijous, d’abril 05, 2018

ERROR / GRAN I GREU ERROR





Can Palauet , segons diu la placa de l’entrada és la sala d’exposicions municipal, però de fa ja molt de temps és sols la sala del MAC i  la seva desviació del mal anomenat art contemporani, però en la versió més cutre i menys qualificada artísticament.


Toca ara, l’exposició “Sortir-se de la línia” que és, segons expliquen ells mateixos en l’opuscle de sala: Una proposta expositiva que reuneix vuit projectes articulats partir de la idea d’errar. Un concepte que se’ns explicita etimològicament per si som prou tontos com per no saber d quin és el significat de la paraula. Una explicació per part de Rita Andreu, comissària de la mostra , que esdevé alhora en absolutament incomprensible per a la majoria de mortals i irracional del tot per aquells que  intentem entrar en la juguesca.

I el cert és que l’exposició és un encert total ja que aconsegueixen just el que pregonen , lERROR , un error majúscul i continuat que conformen el total en una gran tifa  absolutament incomprensible en una ment  mitjanament cartesiana i formada en uns concepte artístic en el que domina el sentiment de l’art com una connexió d’accions i emocions entre creadors i espectadors.
Una circumstància impossible en aquets cas ja que les emocions no existeixen ni en els creadors , carregats d’una fàtua intel·lectualitat, sentint-se del tot superiors a uns espectadors que ja de bell antuvi saben som incapaços de gaudir de l’alt nivell de les seves reflexions i copsar la magnitud de la seva sensibilitat humanística.

El conjunt d l’exposició és un navegar  en la falsedat , en l’ego d’uns autors ,malaltissament contents d’haver-se coneguts , que es creuen que sense el seu fer l’art és incapaç d’avançar, quan justament és el contrari. Irene Bou, Azahara Cerezo, Anna Dot, Enric Farrés, Mireia Ferron , Francesc Ruiz Abad, Irene Solà i Damià Vives son els seus protagonistes i uns veritables estafadors . Ho son en el sentit de definir-se com artistes i ho son també  en el sentit de la malversació dels cabdals públics esmerçats en el projecte i en la seva distribució.

I aquí està el segon i greu error. Responsabilitat que recau en la regidora de Cultura , permetent que els escassos diners destinats a l’art a Mataró es malgastin en exposicions tan lamentables com aquesta, que fora de l’anterior de Gelabert , és sens dubte el projecte més impresentable que ha ocupat els espais, cada vegada menys honorables de Can Palauet.

Una exposició vergonyosa i vergonyant , indigne fins i tot del més elemental centre cívic, i que genera tot mal. Als detractors de l’art contemporani per que és tan fàcil la crítica de la mateixa per la seva manca de qualitat que fins i tot fa pena atacar-la, i per el defensors de la contemporaneïtat ja que amb exposicions com aquesta és impossible qualsevol mena de defensa.