CHIMPON 1
Encara que Regidor i director de l’IMAC em van assegurar per activa i passiva que no hi havia cap exposició preparada després de les actuals , i que el tema de l’Associació Sant Lluc era una proposta inconcreta , en certa manera un parler pour parler , i que si de cas ja es discutiria el tema en el Consell Rector, la veritat és que demostrant que, o no s’assabenten del que passa a casa seva ( malament ) o menteixen ( pitjor ) , el cert és que el programa del proper any i mig està tancat i és públic, i també és més que discutible.
No és de rebut, i per a mi és
absolutament irregular , per no dir il·legal, que la gent del Sant Lluc
organitzi al seu gust i gana unes exposicions en forma d’evident
externalització de la gestió de programació , per més que algú em digui que
administrativament no és una externalització , ja que en realitat si que ho és
di facto.
No és pas que aplaudeixi els
noms de Tano Pissano , l’artista italià afincat fa temps a Palafrugell, tant
hàbil i divertit, com comercial, decoratiu i insubstancial, en el que el tema
marí ( peixos) és un més en la seva varietat temàtica ( imatge que encapçala el post ) , ni el de Josep Munné ,
fidel fins a la mort al seu estil de reminiscències sorollesques , però no
deixen de ser acurats professionals. El que no puc entendre de cap de les
maners son les altres dues exposicions: Joves del Sant Lluc i Margarida March /
Regina Puig.
En el primer cas crec que sí,
que és un gran encert que la mostra dels joves del Sant Lluc es celebri a Ca
l’Arenas ja que respon en plenitud al concepte de la dació del mestre i serveix
de nexe d’unió en l’apartat de l’aprenentatge creatiu.
Però hauria de quedar ben clar que
aquesta exposició és un premi per que puguin demostrar el que saben fer.
Obligar-los ara a renunciar al seu camí habitual per tocar el tema marí és una
mala jugada i alhora és del tot contraproduent ja que no és una variació
creativa volguda . El que alguns creuen repte no és tal ja que aquest sols és
positiu quan és té un idioma pictòric clarament definit.
Per tant, magnífic l’exposició
dels Joves a Ca l’Arenas , però absurd i contraproduent limitar-los a una
temàtica , i més quan la mateixa se la passa per el forro la mateixa direcció presentant obres com per ex. la
de Josep Mª Codina.
El que per a mi és absolutament
incomprensible és la mostra de Margarida March i Regina Puig. "Dues dones i el
blau” que és a la vegada la demostració més escaient de la veritable fal·làcia
que significa aquesta nexe unitiu que serveix d'excusa a la programació.
Margarida March és una excel·lent
esmaltadora però no crec que ningú li reconegui cap tirada artística envers el
tema que ens ocupa i en el cas de Regina Puig és encara més difícil entendre
els mèrits per ocupar un protagonisme a ca l’Arenas. A més , el fet de ser la
dissenyadora de l’exposició l’hauria d’inhabilitar èticament per a ser
protagonista en part de la mateixa.
És clar que ves a saber ,potser
l’excusa del blau dona per a tot.
Teixint així els vímets de la
programació no es va en lloc, o millor dit , es va per camins d’ inconcreció
absoluta en els que l’amiguisme , el gust particular i la manca de coherència
son dominants. Elements tots ells que mai haurien d’estar presents en un centre
d’Art que diuen vol ser far plàstic ( valgui aquí l’obligada metàfora marinera
) de la ciutat i comarca.
CHIMPON 3
Algú de l’IMAC encara pensa que
això de la cultura és un joc i que tant se val. Que a fi de comptes la qüestió
és cobrir l’expedient i que si a més a més es tracta de plàstica , aquest
reducte que cal eliminar com sigui , tot si val.
Potser per això s’han inventat
la bestiesa de l’elecció de noves obres per el proper rotatori de “Mar de fons”,
mitjançant la votació popular a través de Facebook. I a més, estant contents i
se’n vanaglorien.
Però la juguesca arriba al desideràtum
quan la pretesa tria es redueix a un grapat d’obres de les que el 85%
corresponen als germans Arenas , però curiosament no es pot votar al respecte
de les obres que han de ser substituïdes. És a dir, una potineria per fer sentir
la fal·làcia d’una participació inexistent.
Però a més a més el trist es
veure com s’han penjat aquestes obres al Facebook. Tortes , mal girbades , amb
reflexes .... , resumint amb un nivell tan baix que ningú gosaria penjar-ne
alguna d’aquesta manera en el seu facebook particular. Aquí sí i amb l’agreujant
de que el titular ho diu ben clar: “Museu de Mataró”. De veritat , tanta
inutilitat hi ha en el Museu que ningú sap usar el més senzill dels programes
de tractament de fotografies, per fer-ne les modificacions elementals d’un
correcte enquadrament?. De vergonya.
Una història que em provoca un
neguit i una pregunta:
El neguit: Si el Museu és capaç
de publicar fotografies de les seves obres amb aquesta deficiència , com deuen
ser les de les fitxes professionals del seu arxiu.
Una pregunta: Vist el molt que
sembla els hi agrada el tema participatiu , per que no ampliar el mateix a
altres àmbits , com per ex. triar per consulta del mateix tipus les obres de Teatre
a representar en el Monumental, o les orquestres de Les Santes , o el programa
de la setmana de Música antiga , o...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada