La planta baixa de Ca l’Arenas
estarà ocupada per les exposicions temporals en aquest nou projecte d’usos del
vell casalot. Per començar ho fa amb “Retrats del mar“ una mostra organitzada
per la xarxa de Museus Marítims de la Costa Catalana , entre els que hi formen
part el Museu de Mataró , el Museu de la Marina de Vilassar de Mar i el Museu
Municipal de Nàutica del Masnou.
Segons expliquen en el catàleg
de mà que acompanya la mostra , la mateixa s’emmarca dintre d’uns dels seus
eixos principals com és la difusió del patrimoni marítim del nostre país , però
queda ben palès que una cosa és la defensa del patrimoni marítim, tasca que a
bon segur realitzen perfectament, i l’altra és l’ús de la vessant artística que
atresoren en els seus museus.
Dic això ja que segons ells “la
mostra aplega una quarantena d’obres gràfiques contemporànies d’artistes
locals” , quan les obres presentades ni són gràfiques en el sentit de que ni
son dibuixos ni son susceptibles de reproducció mecànica , ni el concepte
contemporani és l’escaient ni en el sentit temporal ni en l’ actualment més
habitual d’obra emergent.
Però si ens centrem en la realitat de l’ exposat ens trobarem amb una exposició diversa , molt esfilagarsada per la varietat i el to de l’obra presentada ,que va des d’algunes peces que son veritables “cromos” fins a un petit gruix de peces valorables com ho puguin ser per ex. les peces de Prim , el magnífic apunt d’Artigau , l’ encuriosit treball de Delhort o el curiós fer d’Anthony Gross., tots ells enllaçats per Jordi Arenas que evidencia aquí el seu nivell.
Una exposició molt més ben
muntada que la general , a bon segur degut a la peculiaritat de l’espai que
permet establir ritmes comunicatius, però malgrat això el conjunt expositiu
esdevé fluix , carrincló, molt passat de moda en el sentit de que a moltes peces
li pesa massa el temps passat , amb aquest
estil descriptiu apte per a decorativismes poc exigents i encara menys
atrevits.
Una exposició per passejar per
pobles menors en els que no acostuma a arribar mostres de nivell , però que no
assoleix el mínim exigible per el nivell que cal exigir a ca l’Arenas si vol
ser un centre de referència qualitatiu.
CHIMPON
No deixa de ser curiós que el punt
principal del que s’ha parlat en la prèvia d’aquesta exposició , ja sigui en
els mitjans d’informació com especialment en tot l’àmbit municipal i en l’entorn
propi de l’IMAC , no ha estat de la mostra en si , de la seva qualitat , de les
seves virtuts i dels seus vicis i si en canvi tot ha quedat emmirallat en l’aposta
tecnològica que s’ha desenvolupat en la mateixa mitjançant el que en diuen “concepte
de la realitat augmentada” que es tracta del fet de que mitjançant el
reconeixement de l’objecte ( obra de l’exposició) a través un dispositiu mòbil que disposi de la
corresponent aplicació ( gratuïta ) la mateixa et redirigeix a l’article
corresponent a Viquipèdia i per tant s’aconsegueix ampliar la informació al
voltant de l’obra i l’autor.
Certament , i encara que a mi no
m’afecta dons no disposo de cap aparell adient , em sembla una magnífica idea que
cal aplaudir en el que val , i més quan les carteles de l’exposició son
difícils de llegir per no seguir les recomanacions de primar tipus , mida de
lletra i joc de tonalitats , per damunt del disseny de les mateixes.
La llàstima
però és que les fitxes corresponents als artistes mataronins , que son amb els
que s’ha realitzat el pertinent treball son tan lamentables en dades,
informació, curriculum , bibliografia etc.., que és pitjor el remei de la informació
que no pas la malaltia del desconeixement, com poden veure aquí en clickar
sobre els noms dels corresponents protagonistes.
Però aquest mal fer , que
certament és un menysteniment absolut envers els creadors , arriba al màxim en
el cas de Perecoll.
Sortosament per a ell, el
programa encara és imperfecte i la tonalitat dels seus negres torna boig al
programa i no hi ha manera de realitzar el reconeixement. Dic això dons la gent
del Museu de Mataró ha convertit a “Perecoll” , de nom real “Pere González Coll”
en l’artista “Pere Coll”. Això per no entrar en les bajanades que es diuen del seu
treball com dir que “treballa amb preferència el bronze” , quan hom sap que
aquest és en realitat un acabat , o desmonta tot el treball de les seves
pintures negres quan afirma la barrabassada de parlar de “ les diferents
tonalitats de negre”.
Un conjunt absolutament vergonyós, de jutjat de guàrdia i digne de que rodessin els caps irresponsables que han permès aquest insult intel·lectual al fer i a la trajectòria d'aquests importants artistes mataronins.
Un conjunt absolutament vergonyós, de jutjat de guàrdia i digne de que rodessin els caps irresponsables que han permès aquest insult intel·lectual al fer i a la trajectòria d'aquests importants artistes mataronins.
I més encara quan , avisats
pertinentment el Regidor i el Director de l’IMAC , a hores d’ara segueix l’error
quan hom sap la facilitat que significa la correcció en un article de
Vikipèdia.
De veritat , tant costava demanar als propis artistes les dades precises per construir unes fitxes correctes i que per tant fossin útils a l'esposició i als propis artistes?. Però clar , si anem a corre cuites ( la majoria de fitxes estan datades a hores de la inauguració ) els resultats son absolutament penosos i l'aventura tecnològica deixa de ser ser un útil exitós i sols aconsegueix la falsa brillantor de l'aparença , ennegrida per la realitat de la seva inutilitat.
Tecnologia i informació. Lluïm
de progrés , de ser únics , i tenim tota la cas feta una merda i sense arreglar.
Així us puc ben assegurar que en el moment en que escric aquest post , a la pàgina de Cultura del weeb municipal , recentment
remodelat , no trobareu cap comunicació de l’exposició i si entreu al web de Ca
l’Arenas us trobareu que encara domina “Art i Guerra” que ja fa sis mesos que s’ha
acabat.
Potser menys fer el “merda” amb
novetats tecnològiques d’última generació i treure la que tenim acumulada per
notícies i exposicions “podrides” per el pas del temps.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada