dimecres, de setembre 24, 2008

AGRADABLE SORPRESA

Abans d’ahir vaig acudir a la demanda d’una vella amiga a la que feia temps havia perdut de visita , per fer-ne ullada de tot allò que havia deixat el seu pare, dibuixant i pintor , traspassat aquest estiu.
Mentre mirava per aquí i per allà vaig quedar ben sorprès per uns treballs ben especials. Es tractava d’uns cartells originals dels anys quaranta que publicitaven diversos encontres atlètics del C.A.Layetania del que ell en formava part. En vaig veure cinc o sis però sembla que en altres carpetes en podien haver més, i d‘entre ells n’hi havia un parell de gran qualitat.

Per un costat em vaig trobar amb un dibuix del 44 , mida de periòdic, amb un discòbol centrat , amb lletra típica de l'època, anunciant un Layetania vs. Hispano Francés. Per l’altra un cartell sobre cartró de mida gran, amb color directe , grafisme a mà i un saltador d’alçada com a imatge central. Veritables peces de col·lecció que crec haurien de quedar-se a la ciutat.

Lamentablement encara no tinc les imatges dels mateixos que espero poder ensenyar ben aviat , però ja aviso que seria molt bo que aquestes peces quedessin aquí i no en mans d’un antiquari . Tenen valor històric i gràfic, i puc assegurar que lluirien amb força , ja fos a l’Institut Municipal d’Esports o en qualsevol dependència de l’Estadi d’Atletisme, pel que penso que el bon amic Ivan Pera hauria d’estar a l’aguait , ja que no crec que la despesa fos massa important . I si cal excusa , recordar que el PAM prometia una obra artística en cada remodelació i si no vaig errat alguna cosa s’ha fet a l’estadi d’Atletisme.

I si el Govern no està atent , avís a navegants i col·leccionistes d’història local. Sincerament crec que son treballs que valen la pena i que serien ben acceptats per Ornaque , que com saben els coneixedors , és el gran coleccionista d’antiguitats d’esports.