dijous, de setembre 05, 2013

MANUEL CUYÀS






La Foto que encapçala el post d’avui és un autoretrat de Manuel Cuyàs , el gran dibuixant i ninotaire mataroní que ens deixà ja fa uns quants anys. És un autoretrat que em va fer expressament , i em va regalar , per a una sèrie que vaig publicar al "Mataró Escrit" que es deia “autoretrats” que constava d’un autoretrat de l’artista i d’un retrat escrit del seu fer , realitzat per a mi. El que vàrem fer amb en Manuel Cuyàs, o millor dit, amb el Sr. Cuyàs, portava per títol “Olor a tinta xinesa”.

Ara fa uns dies, tot passejant per la xarxa a la recerca d’unes imatges que precisava em vaig trobar amb el blog d’aquesta capçalera






I queda clar que ràpidament em vaig capbussar en el mateix. Està clar que era un blog conegut per la família ja que apareix en el mateix la seva col·laboració però que penso és del tot desconegut per els afeccionats a l’art de Mataró i per tots aquells que varem conèixer, respectar i apreciar al sr. Cuyàs.
És per això que aquí l’enllaço a disposició de tothom ((http://cuyasycristina.blogspot.com.es/ ) per gaudir-lo amb intensitat, que s’ho val.

Manuel Cuyàs va ser reconegut a Mataró com a dibuixat, ninotaire , retratista ..., però mai va ser reconegut per allò que era conegut a mig món que no era altre cosa que per les seves historietes. Mai en vida va ser reconeguda la seva tasca i amb el pas dels anys el seu nom queda cada vegada més sota la pols de l’oblit. El recordatori en forma d’ homenatge a Manuel Cuyàs seria un acte de justícia que caldria fer. Ja sé que en el seu temps hi va algun projecte que no va quallar , però penso que ja no hem de deixar passar-ho més.

Per això us aconsello la mirada a aquest blog. Després de fer-ho atentament encara ens serà més grat el record de Manuel Cuyàs i el sentiment de necessitat de recuperar la seva memòria.