ENRICA MARTÍNEZ.-Repeteix elements
i temàtica de l’any anterior amb un resultat parell, és a dir aparença però
sense entrar en l’interior. Dit d’altre manera domina l’estètica pel damunt de
l’ètica i en el llenguatge que empra l’autor cal molta més força , o si voleu
dir-ho, mala llet.
ISABEL MARTÍNEZ MATEO.- Una altra
conreadora de la dita “ de tal palo tal astilla”. No són còpies d’obres, tal i
com prohibeix l’organització, però sin ho son de conceptes i manera de fer. Cal
alliberar-se de les tutories per ser un creador en si mateix.
RAMON MASRAMON.- Després de la seva
mostra a la Presó no s’entén una obra de tan poca trempera com aquesta, fet que
em preocupa. Allà hi havia un apunt de camí interessant , però si quan ha de
presentar-se amb una sola obra la tria és aquesta , vol dir que no anem pel
camí assenyat.
IMMA MERINO.- Hiperealisme de paper
couchè. Bona tècnica desaprofitada en un concepte il·lustratiu de molt poca
alçada. Una obra que sorprendrà als babaus i decebrà als entesos. Una autora
amb possibles que no acaba d’alça el vol.
MARINA MIRANDA.- Kitsch total. Obra
curiosa amb un cert encant per la peculiar composició. Ara el dubte està en si
aquest concepte és induït o no, encara que la bona realització tècnica ens fa
pensar en el primer. Si és així ens trobem amb una creadora que ens podria
oferir alguna sorpresa en aquesta vesant contracultura de caire vintage que ara
comença a despuntar per arreu.
AUGUST MIS.- Un altre cas de
mimetisme i repetició. Afeccionat correcte però amb el dubte del que serà capaç
de fer en llibertat creativa.
JUANA MOLINA.- Curiosa obra la seva,
que en vol ras sembla ser vulgar però que aprofundint la mirada apunta detalls
interessants , tant en la composició com en la creació d’ambients. És clar que
és impossible apuntar mitjançant una sola obra , però observo un pàlpit que
voldria confirmar amb una visió més complerta del seu treball.
CECÍLIA MORALES.- Correcció sense
més. El presentat dona per a altres possibilitats molt més potents que la que s’exposa.
Apostar per el gravat ja és per se positiu però cal anar més enllà en la
realització.
EDUARD NOVELLAS.- Obra personal i inconfusible, però poca cosa per el sant Lluc. Sempre he dit que el gran culpable del nivell del sant Lluc son els propis artistes que quan es presenten no ho fan amb una obra significativa i amb qualsevol obra compleixen amb el compromís. Aquest ´s un cas evident. Obra més que correcte però jo vull més de l’obra que presenti Eduard Novellas.
JOSEP NOÉ .- Si fem repassada al presentat per aquest artista en els darrers
anys ens trobarem amb una mirada diferent en cada ocasió. I això és tan negatiu
com el que comentavem en el cas anterior. L’artista que es presenta al Sant
Lluc ho ha de fer-ho de manera absolutament sincera i reflectint la seva personalitat
artística. Aquests esbiaixaments indiquen poca sinceritat i per tant no son
acceptables.
MIQUEL ORTEGA.- El mosaic té en ell
un excel·lent conreador. Encara que té unes vessants creatives més potents ,
com ho demostra ara mateix a la Presó, la seva obra és de qualitat i serveix de
magnífic punt de recolzamenta una tècnica creativa tan oblidada.
FRANCISCO PADILLA.- Cas peculiar el
seu. De fa un parell d’anys que ens presenta la seva simbòlica figuració que
ens retrotrau a una mirada més actual de l’estil Zabaleta , però sense la seva
vesant cromàtica. Interessant però caldria veure un ventall més ample per poder
entendre si en el seu fer domina la monotonia o és capaç de crear un univers
propi.
ANNA PERARNAU.- Complex exercici
acadèmic en la que es conjuguen a parts igual encerts i errors. S’agraeix l’esforç
i la valentia en intentar superar el repte , però aquest encara està per damunt
de les possibilitats de la creadora. Encara manca habilitat i tècnica però hi
han espurnes que permeten l’esperança.
PERECOLL.- Un Perecoll i tot està dit. S’agraeix el punt cromàtic especial que dona individualització a la seva obra.
JOAN POCH.- Obra ben identificable
amb el seu fer però amb un bigarrament de signes que criptifica encara més el
seu sentit. Correcte però caldria exigir
un xic més.
MARC PRAT.- Un retorn als orígens
però des del prisma del sentir actual. A valorar
MANUEL PRIETO.- Ni sí, ni no, ni tan sols el contrari. Obra que crida l’atenció però que queda desequilibrada en una anàlisi més exhaustiu. Hi ha ànima però s’esvaeix en la disbauxa del sentit global.
MANUEL PRIETO.- Ni sí, ni no, ni tan sols el contrari. Obra que crida l’atenció però que queda desequilibrada en una anàlisi més exhaustiu. Hi ha ànima però s’esvaeix en la disbauxa del sentit global.
SERGI RABASSA.- Sabem del seu
nivell com a gravador però l’ara presentat sona a vist i repetitiu i per tant
mancat del sentit de presentació que sempre s’ha de tenir present en
col·lectives com aquesta.
EVA RAL.- Fluixa , molt fluixa Sense
nivell per estar en la col·lectiva. El parell de detalls que apunta no donen
per a la seva presència.
PEPI ROIG.- Segueix treballant fort
en aquell concepte que sent com a propi i obté uns resultats plàsticament agraïts.
Potser hauria de potenciar el concepte diversificant la mirada ja que si no cau
en el perill de la repetició i posterior saturació.
ALBERTO ROMERO GIL- Tècnica , concepte i realització en alt nivell
en una obra ben valorable. I més valorable encara si ens fixem en els petits
detalls que semblen indicar lel manteniment d’aquesta tasca lenta que no és altre
que l’assassinat del seu pare artístic ( i que no s’espanti ningú). En aquesta
llibertat que s’albira és on Alberto Romero Gil ha d’esclatar en el gran
artista que és.
TOMÁS SAFONT TRIA.- Com els bons vins Tomàs Safont Tria “envelleix” de manera magnífica com ho demostra un cop més. Amb un fauvisme una mica dolcificat , però mantenint aquest maridatge perfecte amb l’expressionisme, Safont-Tria tramet potència, força, sensibilitat i emoció. Una excel·lent peça.
JORDI SANTAMARIA.- Agosarada
proposta la seva , però amb resultat ben satisfactori. Encara que existeix un
cert desequilibri en el global, l’obra es tractada amb força i personalitat. Un
exemple del que cal portar al sant Lluc. Obra nova i agosarada.
LUISA SEGURA REQUENA.- El que no succeeix
en aquest cas. L’obra es digna i ben treballada però no aporta res a la
trajectòria de l’artista . Té qualitat però s’ofega ( adient expressió en
aquest cas) en el mar de le bones intencions que domina la sala.
MARTA SERRA.- Taxativament no. Ni
fons , ni forma, ni concepte , ni realització. Si no es tractés d’art ho qualificaríem
de pamflet ja que enganya sota una teòrica seducció però queda clar que en
escatar no hi ha res en el seu interior.
JOSEP SERRA.- Com altres dels poc mestres presents a la col·lectiva, Josep Serra aposta per la seva realitat més absoluta amb una obra plenament definitòria del seu fer , en aquest expressionisme abstracte que de manera tan personal conrea amb tota saviesa.
JOAN SERRAT.- Art primitiu. Conreu
correcte però manca una mica més per assolir el nivell comunicatiu que implica
el concepte artístic. Obra que està en els límits del que ha d’acceptar el Sant
Lluc.
JOAN SERRAT TORRENT.- Obra que ens porta al
record del llavanerenc Munné, salvant totes les distancies que son moltes. Obra
d’aprenentatge amb algun que altre detall a considerar però amb errors
constructius que a simple vista fan d’aquesta una obra que no assoleix el mínim
detall per a ser seleccionada.
JORDI TORRENT.- Obra amb un estil
que l’autor domina amb una facilitat absoluta. Pur truc d’ofici, molt a l’estil
de la pintura ràpida, que sedueix a primera vista però que satura amb el pas
del temps.
PAU VIADER VIÑAS.- Dibuix, dibuix i
dibuix. Per a mi no n’hi ha prou. No acal ser dibuixant per prendre part en la
col·lectiva, cal ser artista , entenent com a tal aquell capaç d’expressar les
sensacions i sensibilitats més íntimes. No succeeix aquí en una peça
demostrativa de l’ofici però no del benefici.
SUSI VILASECA.- Una vegada més la
cançó enfadosa. Cal apostar per la creació individual i oblidar-se del
mimetisme de qui dirigeix l’aprenentatge.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada