SANTI DOMÍNGUEZ.- Encara que no del tot reeixida , Santi Domínguez ha apostat per el repte de presentar la que potser era l’única gran obra que no havia passat per la seva peculiar visió. I aquest hauria de ser el significat del Sant Lluc. Innovació, aposta , aire fresc , i no portar qualsevol obra de trascantó. Un exemple que caldria imitar.
ROSA DARNÉS.- Obra d’escola i
aprenentatge i en aquest aspecte ben correcte. Però algú hauria de¡entendre i /
o, fer veure ,que Sant Lluc és el patró dels artistes i no dels pintors. I
l’art comporta creació i no mimetisme vers la tutoria.
MARTA DURAN.- El que cal esperar
d’una professional. Obra actual, fresca i absolutament definitòria del seu fer.
La seva permanent presència és una veritable lliçó per aquells que volem un
Sant Lluc millor i de qualitat.
FACEINVANDERS.- Fa uns quants mesos que tot Mataró va
neguitejat per l’artista fantasma que presenta les seves pobres per arreu de la
ciutat. Ara però, i en una errada
imperdonable per a un alternatiu , s’oficialitza presentant-se al Sant Lluc.
Una presència que provoca un doble error. Per un costat l’acceptació del mateix
per part de l’organització, ja que dubto molt que s’hagi identificat com
marquen les bases , encara que cal dir que jo també hauria acceptat de totes ,
totes , la seva presència. I per l’altre, que la seva presència en el Sant Lluc
trenca del tot la seva litúrgia d’artista emmascarat. Fora d’això , obra
altament lliure i interessant.
BERNARDO FACTA.- Sens dubte una de
les més positiva sorpreses d’enguany. Un treball actual, amb intencionalitat ,
molt acurat , amb feeling i el punt d’interrogant que precisa tota obra d’art.
Una sorpresa per el desconeixement del seu protagonisme , però un nom que cal
apuntar.
CARME FAGEDA.- Segueixi amb els
seus dubtes. Ara i aquí explicita un treball motivador però al que manca una
certa vitalitat. No hauria de tenir por. Crec que quan es desferma és quan
millor està, i aquí hi ha un cert encontillament que la perjudica.
ANA GARCÍA.- La seva obra segueix desorientant-me.
Tan aviat em sedueix del tot com em
desconcerta amb uns treballs formalment exquisits però als que trobo mancats de
la força comunicativa precisa. Aquest és el cas. Valguem Déu dir que és una
obra dolenta , però si que acaba essent intranscendent per aquesta mena d’estat
inerte que provoca un cert distançament.
CAMIL GIRALT.- Aquell immens poder de seducció que apareixia
en les seves obres , amb aquelles extremitats preludi del que els espectadors
imaginessin, s’ha fet fonedís en l’ampliació a la figura total, a la que en
aquest cas no ajuda en res la distribució i desequilibri del conjunt. Una obra
freda , sense vibració interior i per tant sense la deguda força comunicativa.
JOSEP Mª GOMIS.- Terracuita
tradicional en un concepte escultòric tradicional però realitzat de manera ben
acurada. Imatge potent i agraïda amb una resolució del tot correcte , el que
converteix la seva obra en el paradigma perfecte de la col·lectiva. Tècnica
acurada i visió dintre del que podríem dir “l’ordre establert”. Una bona peça.
MARGARITA GONZÁLEZ TADEO.- A bon
segur la millor peça de composició
tradicional de les exposades , amb la lògica salvedat de les dels
professionals. Simplicitat i bona resolució , sense anar més enllà, que és el
que cal exigir a partir d’ara . Un nom que els amants de la línia clàssica però
actualitzada , hauran de tenir en compte.
LLUCIÀ GONZALEZ.- Encara que ell
mateix no n’acaba d’estar convençut , és en el camí de la línia filiforme on
obté els seus millors resultats , com ho demostra amb aquesta magnífica
filigrana escultòrica.
ANNA GUERRERO / XAVIER GRANÉ .-
Aposta interessant , d’aquelles que et motiven però que alhora sembla exigir un
pas enllà. Bona estructura compositiva però amb un cert deix decoratiu que la
cap disminueix . Caldrà seguir la seva trajectòria per veure si son nom a tenir
present.
NIEVES GUILLEM NAU.- No he de negar
que entre Nieves Guillem i jo existeix una absoluta discordança en el que
pertoca a l’artístic. Amb tot el meu reconeixement tècnic, la seva obra la trobo
enganyosa i mancada de contingut i aquest cas no és l’excepció. Obra vulgar per
bocabadar a incauts.
FRANCESC GUIU .- Obra que fa llenya
ja que no assoleix el punt essencial de la mateixa , que ha de ser el ritme i
el moviment. Encarcarada i un punt desequilibrada , és una peça que precisa de
molt treball d’estudi per a poder salvar-la. Està en el nivell del gruix que
mai s’entendrà com han passat el tall.
VERGARA HERNÁNDEZ.- Exercici
correcte de gest , ritme i color, quasi una plàstica que un imagina en neó,
però simplement això, un exercici.
JOAN HORTÓS.- Ell i tota la seva
circumstància. Personal i inconfusible. Menys treballat de l’habitual però
sempre identificatiu i plaent.
EMILIO JIMENÉZ.- Correcte en
aparença però si s’escata apareixen moltes escletxes. Vol semblar simbòlic i
amb interrogants però queda clar que hi ha molt més pa que formatge en un
conjunt deslligat en el fons i la forma.
JOSEP Mº JUBANY.- Vull i no puc.
L’obra sembla proposar però es queda del tot a mitges. A més , sabedors dels coneixements
d el’autor, crec que pot anar molt més enllà, agafi el concepte i l’estilística
que cregui més convenient.
DANIEL LLIN.- En aquesta ocasió l’autor no ha acabat de
quadrar la seva saviesa. Bona estructura , excel·lent concepte lumínic, reeixida composició, però la figura
distorsiona lel conjunt, amb un acabat poc escaient que destensiona la
globalitat i rebaixa massa el to general. Bon concepte que no ha acabat de
reeixir.
ANTONI LUIS.- Com l’any passat ,
Antoni Luis aposta per aquesta visió fabril d’espais abandonats ,enrunats , en
un record d’un passat molt millor. Ben construït , encara que amb algun
problema estructural, l’obra és llaminera però provoca la lògica pregunta davant
la contradicció d’aquests conceptes (per la Sant Lluc) i d’altres ben diferents
i més edulcorats en la trajectòria habitual.
ÀLEX LÓPEZ GARRIDO.- Ramón Gaya
diria que no és que es repeteixi, és que insisteix. Però potser ja n’hi ha prou
d’insistència. La primera vegada sorprenia , ara, malgrat l’aposta cromàtica ,
ja no sedueix tant. Bon treball però evidentment cal anar més enllà.
CARMEN LÓPEZ SÁNCHEZ.- El que hem dit en altres autors, mimetisme
absolut vers el tutor i per tant interès de mínims. Sense llibertat no hi ha
personalitat i per tant creació. Absolutament prescindible.
CARME LÓPEZ.- Intenta anar més
enllà, el que s’agraeix , però com en tants artistes que provenen de l’afecció
la figuració estricte és sempre un gran llosa. La mateixa peça estructurada en
la llibertat seria molt més valorable que no pas ara en que ,especialment la
part facial , queda encarcarada i redueix el nivell comunicatiu de la mateixa.
CESC LÓPEZ.- Treball acurat en la
que l’objectiu del moviment resulta reeixit. S’agrairia una gosadia superior
però el resultat es del tot correcte.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada