L’artista badaloní Camil Giralt exposa individualment
per primera vegada a la nostra ciutat, amb una interessant mostra a la sala del
Col·legi d’Aparelladors de títol “En la penombra” que referma la seva aposta pictòrica.
El nom de Camil Giralt apareixia per primera vegada a
la nostra ciutat en motiu de la Sant Lluc de 2011 i repetia enguany justament amb l’obra que presideix la mostra
que avui comentem. Si la seva primera presència ja va merèixer un destacat , en
la darrera ocasió la seva obra esdevenia la
millor en l’apartat pictòric, mereixent el següent comentari:
Camil Giralt ja va ser una de les sorpresa
agradables de l’exposició de l’any anterior. Parlàvem llavors d’un exercici
brillant del que seria bo veure més enllà. Dons justament aquest més enllà és
el que està present en el treball d’enguany en el que a la perfecció tècnica
adjunta una capacitat de misteri capaç d’estimular en la recerca a qualsevol
espectador. Un treball, a més, agosarat en el tècnic , el que el fa
una peça enormement valorable per el que mostra , el que dona entendre , i el
que és més important , el que genera en un espectador que queda descol·locat
davant la juguesca que se li ofereix. Magnífica.
Ara , a la sala del
Col·legi d’Aparelladors , Camil Giralt presenta de manera contundent les seves
raons artístiques programàtiques , establertes en el fonament d’una tècnica
acadèmica ben sòlida en l’apartat del concepte dibuixístic i una translació
pictòrica realitzada amb tota pulcritud, en la que l’ús de l’acrílic permet ,
no tan sols el manteniment d’una textura absolutament plana que és enormement
convenient a les intencions del creador, ans també la creació d’uns estats
eteris i evolvents que son els que generen la peculiar atmosfera que esdevé
veritable eix del fer de Camil Giralt.
I cal remarcar aquest
sentit d’atmòsfera ja que allà rau la bisectriu que separa qualitativament l’obra
de Giralt . És així ja que cal remarcar una vegada més que la tècnica és sols
mitjà i mai finalitat. Que la tècnica , amb més o menys dificultat s’acaba
aprenent i per tant el més llec amb temps pot aconseguir estructurar una obra
amb una correcció fins i tot acceptable, però la tècnica , sense el substrat
creatiu no és res. I el substrat creatiu no s’aprèn. Es té, o no es té, i Camil
Giralt en disposa.
Una atmosfera
establerta en el realisme i en aquest cas en la figura femenina. Una figura
despullada d’anècdota i fins i tot plantejada en una certa asèpsia ja que l’artista
defuig intencionadament de l’erotisme que podria emanar per no distreure l’atenció
d’allò que l’importa que no és altra cosa que la màgia , la provocació vers l’espectador
de que aquest acabi l’obra , no tan sols en el físic ans també en l’ambiental,
convertint-la , si s’escau, més en un real personatge de somni que no pas en el
somni d’una persona real. I valgui aquí com mai el joc de paraules.
Una exposició , la de Camil Giralt, que es veu amb plaer i que ens permet intuir un futur ben
prometedor. L’entrada del color, encara ancorat i subjugat per la potència de
la penombra i la foscor, haurà de provocar canvis en la seva percepció creativa
, així com la lògica evolució vers altres camins expressius en el que pertoca a
temàtica i desenvolupament , seran els que ja donaran uns paràmetres prou
consistents com per establir el seu futur.
Un futur que avui per
avui està ben il·luminat i lluny de la penombra de la que ens parla en la seva
recomanable exposició.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada