dimarts, de gener 01, 2013

PUNT I SEGUIT



Res millor per començar l’any que fer-ho reprenent el nostre vici personal de plasmar les opinions artístiques , culturals i polítiques , en especial les relacionades amb l’entorn més proper, en aquest blog.
A més a més , si tenim en compte l’aforisme que ens parla que sempre es convenient iniciar les coses amb bon peu penso que res millor és fer-ho parlant de l’exposició de fotografies que Sergio Ruiz presenta a la sala del Col·legi d’Aparelladors i a les parets del Públic, exposició que per a més inri, porta un títol tan suggerent i tan escaient per l’ocasió d’ un començament d’ any , com ho és “Punt i Seguit”.




Unes molt agradables obligacions familiars em van impedir assistir a la inauguració de la mateixa, fet que vaig lamentar en el personal ja que sento un gran apreci per en Sergio , alhora d’una enorme admiració en el professional, i per tant sabia perfectament que la seva mostra seria d’aquelles per gaudir-ne amb fruïció. Una no presència que m’ha donat ocasió a visitar l’exposició en solitari, gaudint de cada peça, de cada detall, de cada petita / gran lliçó fotogràfica que ens ofereix en totes i cadascuna de les peces presentades.




Un , malgrat a la generació a la que pertany , deu ser un dels rara avis mataronins als que el món del tèxtil li es totalment desconegut i llunyà , dons no he tingut mai en el meu entorn més proper cap persona que es dediqués a aquest camp i per tant  tota la seva raó, pràctica , litúrgia , estètica , o diguin-li com vulgui, m’és aliena.


Per això la meva mirada a la mostra “Punt i seguit” no deixa de ser una mirada virginal. Una mirada que fuig de la proximitat , del gest conegut, del concepte espaial , el que em permet enfrontar-me a la mateixa en uns plantejaments estètics, plàstics , ambientals i fins hi tot psicològics , sense cap mena d’element previ que dirigeixi la meva atenció. Ni tan sols els conceptes tècnics , coneixedor abastament de la perfecció amb la que en aquest camp es mou l’autor.




Potser per això he gaudit tant d’una exposició establerta plenament en un diàleg humanista entre l’home i la màquina , en el que resplendeix per damunt de tot l’ eteri de la passió. Una passió que s’evidencia en totes les imatges , tant en les que l’home n’és el protagonista ( amb la magnifica fotografia del Sr. Ferrer , com si d’un màgic alquimista es tractés , encisat davant l’eina i la feina ) , com en aquelles en que es copsa el sentit industrial d’una feina , elaborada més enllà del mecanicisme del treball habitual.

La mirada de Sergio Ruiz va , com sempre en ell, molt més enllà de l’aparença, per mostrar-nos una cara , si no oculta si diferent , a la mirada que podríem fer qualsevol de nosaltres. I la causa és tan evident com òbvia. La mirada d’en Sergio és la mirada de l’artista aquella que va més ella de la teòrica realitat , mentre que la vulgaritat de la nostra ens fa quedar-nos bocabadats davant d’una exposició de la qualitat i el nivell que sols els bons artistes poden assolir.

Felicitats, Sergio.