dilluns, de setembre 23, 2013

( 4x3 ) + 4





Aquells artferits que acostumem a visitar un munt d’exposicions quasi de manera compulsiva acostumem a trobar-nos amb moltes decepcions i poques exposicions d’aquelles , que si se’m permet la vulgaritat , ens facin trempar.
No es creguin que aquestes acostumen a ser les dels grans “artistes” ja que amb elles acostumes a portar-te més decepcions que alegries i no per el fet de la poca qualitat i sí per allò de l’expectativa. Tots sabem la teoria de la relativitat , el grau de satisfacció d’una exposició és sempre inversament proporcional al nivell que un espera de la mateixa.

Per això un , i crec que bona part dels artferits , arribem al nirvana quan de cop i volta i sense esperar-ho de cap manera ens arriba una alenada d’aire fresc en forma d’exposició que fins i tot no ser res d’altre mon , ens ofereix una visió engrescadora de la creativitat , un desig de comunicació, i principalment intenta fugir de les paramètriques pre-establertes del que s’escau o no, i del que cal fer o no per estar alhora en el dictat de la modernitat.

Doncs bé, aquest nirvana de satisfacció especial l’he trobat en la mostra “(4x3) + 4” que ens ofereix de manera sorprenent l’espai “f” al Foment i que no dubto de recomanar de manera fervent a tot amant de l’art.
Sota l’estrany epígraf numèric que el aixopluga , l’espai “f” aplega els magnífics mobles artesanals del gallec Inazio Abrao que son explorats plàsticament per sis altres creadors provinents de diverses arts , com ho son la maresmenca Golly Rectoret ( ceramista) juntament amb Ana Sánchez (restauradora), Ivette Santaeularia ( dissenyadora gràfica), Quique Bordel (pintor i cartellista ), Gemma Sanz ( pintora) i Susana Terrón (escultora). 

Tots ells , i centrant-se en la visió que els hi permet la seva professionalitat intervenen , i mai tan ben dita l’expressió, en l’obra d’Abrao per capgirar-la trencant la seva teòrica harmonia, i aconseguir així una visió dispersa en l’aparença, però monolítica en la qualitat, amb la que ens ofereixen una visió vital i comunicativa d’aquells elements que bé podrien considerar-se vulgars valorant tan sols la seva utilitat.

Així , passejar-se per l’espai “f” del museu, tot entrebancant-se quasi amb aquelles cadires i les personals calaixeres , anem enfrontant-nos a un cúmul de sensacions, detalls, imputts ... en els que la sensibilitat, la creativitat i la bellesa es donen la mà de manera plena. Unes obres convertides i desestructurades que conserven però la seva arrel, saviesa i coneixement, que en mans dels diversos artistes es transmuten fent realitat el principi universal de que l’art veritable potser ni es crea ni es genera, si no que simplement es transforma.

Potser per això us vull recomanar intensament aquesta mostra que pot passar fàcilment desapercebuda degut a que l’espai que l’acull (espai F , al Foment) no és habitual del circuit expositiu. Malgrat que les dimensions no permeten “entrar” amb claredat a les obres exposades ( caldria un espai més gran i diàfan) , passejar-se per les mateixes és un absolut plaer visual i artístic , essent la primera , i ben satisfactòria , sorpresa de la temporada.

Una mostra que no hauria de quedar així i de la que esperem tingui la suficient continuïtat com per gaudir-la abastament.

Felicitats.