El passat cap de setmana Mataró tingué dos activitats que be
mereixen l’oportú comentari.
Activitats contraposades però que mereixen l’apunt i l’atenció.
Per un costat el dijous va existir la inauguració de l’exposició d’obres de
caire religiós lliurades per els descendents de l’artista Joan Finet al Museu
Arxiu de Sta Maria i el passat dissabte la celebració d’una nova edició de la Fira
d’Art al carrer a la Riera de Mataró.
La família de l’artista Joan Finet ,que manté en el seu
poder gran quantitat d’obres de l’artista, ha fet donació d’un bon gruix d’obres
de temàtica religiosa al Museu Arxiu de Santa Maria i aquest ha organitzat una exposició fent-ho públic.
La col·lecció que a ulls d’ara no crida l’atenció, ja que es
tracta en quasi la gran majoria de còpies d’obres d’autors famosos, presenta com a peces destacades el material de
preparació dels vitralls que es troben a
Santa Maria així com un retrat del Dr. Samso i un peculiar i interessant
treball sobre les Santes mataronines, en elles
es pot observar el caire dominant de la pintura d’aire religiós que
existia en els anys quaranta i cinquanta del segle passat.
Però seria interessant recuperar el treball de Finet ,
absolutament sepultat per les noves tendències. Ja que entre la multitud d’obres
de les que disposa la família n’hi han algunes de gran qualitat, tal i com
vàrem mostrar en les exposicions que vàrem realitzar a ca l’Antiga on va ser
una de les gran sorpreses.
Obra de Carme Boleda |
El diumenge es realitzà una nova edició de la Fira d’Art al
carrer, una fira que mai ha aconseguit arrelar-se a la ciutat i que va minvant
i morint poc a poc, i no deixa de ser una llàstima.
En els molts anys en que es celebra aquest acte, la
participació d’artistes locals sempre ha estat molt minsa. En aquesta ocasió , com en altres, no arribaven a deu els artistes mataronins, que sembla
donar-se de menys per exposar així i li han donat sempre l’esquena alhora que criticaven
amplament a aquells agosarats que si ho feien. Curiosament però si que
assistien a fires del mateix o inferior nivell, però lluny de la ciutat, per no
perdre així el seu auto qualificatiu d’artistes.
Obra de M. Ferrari |
Enguany l’edició ha estat pobre com en altres ocasions i amb
una minsa participació destacant els artistes mataronins Carme Boleda, la
millor de tots els participants, Mario Ferrari i el paper dinamitzador del mosaic de Miquel
Ortega.
Una col·lectiva que caldria revifar amb la participació de
més artistes locals o en cas contrari tancar, ja que en l’actualitat no té cap
paper artístic ni cultural en la ciutat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada