Marta Fàbregas (Barcelona, 1974) és una fotògrafa que ha sabut trobar l’encaix entre la seva passió tècnica (la fotografia) i la seva narració visual, exercida al voltant de la dona i el seu paper silenciat per la història. En aquesta exposició ens presenta quatre peces en les que mostra les seves intencions mitjançant uns treballs fotogràfics que amb la seva atracció criden la nostra atenció i neguitegen els nostres pensaments.
Pep Guererro (Port de Sóller, 1966) és un artista curiós. Ha
creat una mena de marca pròpia en la que la barreja estilística conceptual i de
mirades, creant un nou idioma plàstic, que conjuga al pop i al kitch, i confon
a l’espectador en aquesta barreja conceptual entre antic i modern. Malgrat el
seu atractius visual, al meu entendre és del més fluix de tota la mostra.
Mrs Toolip ( Auckland, Nova Zelanda , 1990) es presenta amb
una gegantina obra de 4 metre de llarg , que essent la més gran de l’exposició
és , al meu entendre, la pitjor. Obra decorativa per il·luminar un gran hall,
una gran sala, però que si la despulles de la seva magnificència espectacular,
no et queda gran cosa. Simple habilitat comercial, en grau molt alt.
Chamo San (Barcelona, 1987) és un artista que treballa
principalment en el camp publicitari on ha gestat plàsticament marques per a Damm,
La Liga, Seat, Nike i altres de primer nivell. La seva obra, plenament il·lustrativa
, es jove i desimbolta, però encara amb molt camí per córrer. Cosa que se li
nota en la comparança amb els artistes que conformen la mostra.
El veneçolà Roger Sanguino ( Maracay, 1968). És una de les
gran estrelles de la mostra. Artista molt desconegut per les nostres contrades,
ens demostra amb aquestes peces la seva gran qualitat tècnica i compositiva.
Els seus retrats, molt destrament tractats, amb l’afegitó de les estructures pseudo
geomètriques que els envolten, generen un interrogant neguitós per a l’espectador
que es submergeix profundament en el treball presentat. Del millor de la mostra
.
La xilena Isidora Villarino (Santiago de Xile, 1986) és una artista en la que la translació de l’arquitectura i l’espai urbà és essencial per expressar el seus sentiments humanístics. Amb l’obra “Façana Continua”, un espectacular llapis sobre paper amb pigment, ens corprèn amb la solitud d’un paisatge viscut per ella i per tots nosaltres. Molt interessant.
El darrer artista d’aquesta exposició és Miguel Zapata (Cuenca
1940 – Madrid 2014) és el més veterà artista de l’exposició i alhora un gran desconegut ja que havent efectuat
bàsicament la seva carrera als EEUU , especialment a Texas, i havent exposat una sola vegada a Barcelona, el
seu fer és desconegut dels afeccionats. Aquí se’ns ofereixen quatre importants
peces, dos de mida gran , al costat de dos treballs preparatoris de les
mateixes que alhora de mostrar la seva qualitat ens ensenyen la relectura
actual de peces d’ordre bàsicament clàssic que en les seves mans assoleixen la
més vigent de les actualitats.
Una exposició , aquesta número tretze de la col·lecció Bassat , que ens sorprèn gratíssimament
i ens prepara per el dubte de qui tindrà el protagonisme en la propera mostra d’aquest
magnífic repàs artístic del que hem pogut anar gaudint.
Exposició que mereix una atenta visita
Col·lecció Bassat . Obres del segle XXI (III)
Nau Gaudí. Mataró
Del 23 de gener al 21 de setembre de 2025.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada