dijous, de gener 12, 2006

L’ART A L’ IMPEM

No és frase meva. És d’en Perecoll i l’ha dit avui a TVM quan l’entrevistava a l’Espai d’Art. Fart del menyspreu que els artistes reben a cultura demana el canvi de departament. I ho deia indignat , i ha deixat més perles:

“Can Xalant és com fer el CAR en un lloc en el que no es disposa de cap instal·lació esportiva. És un nyap que no serveix per res”.
“ Iniciar ca l’Arenas sense el Fons d’Art i amb el fons del Museu es matar-la abans de néixer. Sense direcció ni criteri, és a dir en mans del Museu, no servirà de res”.

Una entrevista que s’ha fet curta. Sort que divendres vinent a les vuit del vespre i a l’Ateneu , n’hi haurà una altra amb públic, per el “Mataró Report”. Penso que caldrà seguir-la amb atenció. En Pere es mulla i això s’agraeix en temps en que hom mira al voltant abans d’obrir-ne boca.

L'ILLA CRUZATE


El projecte me’l va explicar en Jaume Graupera la primera vegada que vàrem parlar del Fons d’Art . Em va demanar discreció i així ho he fet. És un projecte necessari en el que caldrà apostar fort i fer-ho en el sentit del post d’en Quico Castanyer que mostra magisteri en els seguit de comentaris que han vivificat el seu blog. Gràcies mestre.

POLIS

Jo m’apunto a la síndrome “Hills Street”. He de reconèixer la meva fòbia a tot allò vestit d’uniforme i que va armat.

Certament comprenc la necessitat de la seva existència, però no en els dreshols actuals. Una psicòloga amiga, em deia que tres quartes parts dels aspirants a mossos no passarien un test psicològic lleugerament exigent per a un treball normal, però que en el cas dels gossos de Tura, tantes places tants passis, i si la línea de tall es al voltant del bprder-line, dons això, mala sort.
I així va. La pitjor policia democràtica, els més alts índexs de denúncies etc...

I más de lo mismo, per la policia local. Incapaç de dur a terme el sempieterm projecte del policia de barri. És l’ideal, però per això es precisa un sentit de servei al ciutadà, i enterrar sota molts metres d’orgull ,el mal entès principi d’autoritat en el que jo soc el bo i vostè una merda de ciutadà, perquè jo porto una gorra de plat i vostè no, encara que vostè sigui una persona irreprotxable i jo sigui incapaç de fer la “o” amb un canuto.

Per això amic Ramon penso que en el cas “Oriol” has errat de molt a molt. ( I quan vulguis t’explico la broca d’un poli de pacotilla en un control a mitja nit i davant les meves filles). Com es diu ara “me he quedado con su cara” , i algun dia em prendre revenja , n’estic convençut.

Però vull anar amb compte. Que com deia la meva iaia “les cabres pels seus pecats tenen els genolls pelats”. Així succeeix que el pare de la companya del meu fill, és poli. Però potser és diferent, penso jo. No crec que el comportament del portanveu de la policia francòfona de Suïssa ( Laussanne) pugui tenir un tracte tan alterat com el sofert pels amics Oriol i Jose.

CA L’ARENAS

Ja heu vist que ens em queixat de que malgrat les promeses d’una visita exclusiva per la gent de l’Art a ales noves instal·lacions , aquesta no arribava i en canvi s’anunciava una jornada de portes obertes.

Curiosament en les agendes electròniques de certs dirigents aquesta visita si està marcada, però ni s’ha fet pública en cap agenda oficial, ni s’ha comunicat a ningú que coneguem.
Serà que com que a la Casa Gran no tenen ni coneixement ni llistat dels artistes no saben a qui convidar?. Serà que tan sols han convidat als veritables artistes , és a dir a la gent d’ACM, únics personatges dignes de ser tinguts en compte?. Que serà, serà.

XAFARDERIA

Diuen que la gent de Can Xalant s’han adreçat a l’Arcàdia demanant el mail dels joves creadors. Cosa molt lamentable, però pitjor és que a ningú ens sorpren la notícia i la donguem com a real al cent per cent.