dimecres, de juny 21, 2006

DESAPAREGUDA ESCULTURA. S’AGRAIRÀ INFORMACIÓ

Fa uns quants mesos, que xerrant amb un antic càrrec municipal , aquest em deia sorneguer: “Tu que ho acabes sabent tot, a veiam si saps on ha anat a parar l’escultura que Antonio Violano va donar a la ciutat .amb motiu de la seva exposició celebrada a Can Palauet ( 21 d’abril a 17 de juny de 2001)”.

Per a qui no ho entengui , hem de dir que les exposicions produïdes pel PMC , a canvi del catàleg , rebien donació per part de l’artista d’una obra de les exposades. Així es va fer en tots els casos menys en el de Cuixart , que havent acceptat el tracte, es va trobar amb que Carles Marfà responsable d’aquella exposició, no es va atrevir a demanar l’obra promesa. És a dir, que per una inutilitat més del director del Museu, la ciutat s’ha quedat sense disposar d’una bona obra d’artista tan destacat.

Dons be, en una de les primers entrevistes amb l’alcalde al respecte de “Proposta Mataró” , li vaig expressar les meves cuites. En una reunió posterior amablement m’indicà que l’escultura es trobava a la biblioteca Pompeu Fabra.
No m’havia trobat més , ni al meu interlocutor, ni a l’artista. Vaig coincidir ambdós en l’acte inaugural de la mostra de Chillida . Al comentar la resposta em respongué ràpid l’ex- càrrec : A la Pompeu és on hauria d’estar , però no hi és.

Avui m’hi he acostat. El que he vist m’ha posat els pels de punta. L’escultura de Llucià que es troba al pati, ni es veu de les heures i herbes que se la mengen. A l’interior els quadres estan generalment deixats, amb pols, i sense que ningú hagi fregat el vidre en molt de temps. Les carteles estan arrugades, mig desenganxades , en un concepte de deixadesa total. Però hi ha més.
L’obra de J.M. Codina s’està desprenent en una de les seves parts. Tenint en compte que hi ha ceres, esta situada a deu centímetres d’una halògena, i s’està malmetent. Una formosa planta frega la magnífica peça d l’Édurad Comabella , i comença a deixar-hi petja. El negre sobre negre de Perecoll esdevé invisible en la seva col·locació....

Però de l’escultura de Violano , ni rastre. I la gent de per allà, diu que de llibres el que vulguem , però de la resta cal parlar amb l’Ajuntament.
Per això de nou la pregunta: On es troba?. Agrairíem molt la resposta , i l’autor encara més. Per si pot ajudar ens acompanyem d’una imatge d’una obra de l’autor.

Molt ens agradaria esbrinar aquest enigma.

FONS D’ART

Reunió a les 17.30 hores del dijous 6 de Juliol.
No hi ha comentaris al respecte de les preguntes que ens fem.
Seguirem informant

SUÏCIDI


El del PSC amb la declaració de Maragall decidint que no continua com a cap de llista en les properes eleccions a President de la Generalitat. El suïcidi es farà efectiu quan es decideixi que Montilla n’és el candidat a succeir-lo.
M’aposto un sopar a qui sigui capaç de donar-me tan sols una raó de que Montilla és el candidat idoni i que és el millor per presidir el nostre país.
( A qui interessi. Sempre he dit que jo sols seria militant d’un partit perdedor. La gent del PSC en pot prendre nota. A la del PSOE se ruega abstenerse.)

100

El nombre de post publicats en aquest blog.
Em felicito a mi mateix, i agraeixo a la trentena de visitants diaris del mateix.
Em comprometo a seguir.