dimecres, de gener 19, 2011

DEIXEU-ME FARDAR

Qui em coneix en això de l’art sap abastament que les meves relacions amb l’oficialitat de l’Ajuntament han estat pel general molt dolentes , i de fa uns quants anys son del tot inexistents , després que un decidís donar-les per acabades cansat del menysteniment , del no rebre invitacions , catàlegs , comunicats etc, que la resta d’afeccionats si rebien.

I més quan demostrant l’alt grau de sentit democràtic del regidor de torn , he esta vedat per part de l’IMAC en les exposicions de tant grans amics com ho eren Eduard Comabella, Emília de Torres i , mes lamentablement encara , en el cas de Josep Novellas i la projectada exposició retrospectiva , que a hores d’ara ningú sap si s’arribarà a celebrar. ( Vista la premura del temps , millor que no es dugui a terme )

Degut a una trajectòria de 35 anys exercint de crític disposo d’un arxiu ( més desordenat del que voldria ) que recull quasi la totalitat d’exposicions celebrades a Mataró i que crec potser deu ser el millor de la ciutat. Un arxiu però amb un forat important: Em manquen bona part dels catàlegs de les exposicions municipals. És un fet que lamento profundament i que he intentat solucionar de moltes maneres però no ha estat possible.

Per això moltes vegades he comentat que mentre a casa , l’Ajuntament em nega el pa i la sal, rebo les més diverses convidades i els més inesperats catàlegs. Avui he tingut una de les més agradables sorpreses en aquest sentit.





Ja ho veieu. Aquí està reproduïda la invitació personalitzada , desitjos inclosos. Un acte important, amb professionals importants i en un lloc important. Lamentablement la meva veritable feina professional m’impedirà assistir-hi, però a mi em queda el regust que em sona a petit reconeixement a una tasca , senzilla i de poble, però feta amb passió, serietat i professionalitat.

Per això avui, i sense que serveixi de precedent, em permeteu que fardi una mica?.

Gràcies