FRANCISCO PADILLA.- De nou reincideix en l’estilística
que el convertia en els darrrers Sant Lluc en l’artista sorprenent i desconegut que apostava per
aquesta pintura de caire humanístic amb una clara arrel de còmic, però amb una
certa intencionalitat social. Enguany aposta per un semi autoretrat en el que
manté el seu estil propi com demostrà en la darrera Biennal Torres Garcia. Un
artista peculiar que exigeix a crits una
individual en que explotar de manera definitiva. Mentre esperem, deturem-nos en
la seva obra que és del millor del presentat.
PARÉS DE MATARÓ.- Que dir de Joan Parés que no sapiguem. Com
sempre en el Sant Lluc es presenta en estat pur fent referència a qualsevol
signe de mataronisme , en aquest cas homenatjant a Marcel Olm, en una clara
definició del que per ell és l’art. Alegria, alegria.
ANTONI PÉREZ VALLS.- Divertimento
escultòric amb una certa gràcia i correcció en la realització però mil vegades
vist i que res aporta de nou en la individualitat. Potser si parlessim d’un
conjunt hauriem de dir altre cosa però vist el vist , un somriure i prou.
PILAR PERICH.- Aquarel·la de tall
clàssic i tradicional realitzada amb tota decència d’afeccionat però llunyà al
clímax creatiu que caldria exigir en una exposició que, com no em canso de
repetir, hauria de ser d’artistes i no de pintors.
JOAN POCH.- Aposta en aquesta ocasió per la ceràmica i jo que me n’alegro ja que soc un dels convençuts que és en aquest art en el que desenvolupa millor les seves capacitats artístiques i creatives i en el que té estructurat un llenguatge personal més complex i assentat. Ho demostra amb aquesta bona peça que sense ser de les millors explicita de manera ben adient la seva força creativa i comunicativa.
ANTONI POUSACOMA.- Aquarel·la de
caire realista en la vella línia que dominava fa molts anys. Exactitud,
pulcritud, detall, en una estilística de desig perfeccionista que refreda el
treball i el deixa com llunyà de la mateixa realitat que tan defensa. El desig
de mimetisme li xucla l’ànima i que da en un etèri de fàcil oblit.
MANUEL PRIETO.- Aquests relleus
escultòrics pictòrics son a bon segur l’espai en el que Manuel Prieto s’expressa
amb més intensitat. L’obligació d’abandonar la tensió plana a la que tant
acostumat està per la seva passió d’estampador, l’obliga a confegir una
realitat diferent en la que l’anímic domina, com en aquesta enigmàtic torero
sense rostre en la que la vestimenta s’erigeix en el punt d’atracció del fer i
el concepte amb un bon resultat final.
ENRIC PUNSOLA.- L’Art és ofici i
benefici. És tècnica i creació. En l’equilibri d’ambdues és quan s’aconsegueixen
els millors resultats. Poc se li ha d’ensenyar a Punsola del camp de l’estampació
i si a més té concepte creatiu matisat a bon segur per el munt de bon art que
ha tingut a les mans o ben a prop, el resultat ha de ser plaent i satisfactori
com aquesta obra que ara presenta plena de força i de musicalitat tal i com s’escau
al seu autor.
ÁNGEL RODRÍGUEZ.- Exposicions com
la Sant Lluc son camp abonat per el paisatge tradicional, per això sempre s’agraeix
l’intent d’una nova mirada com és en aquest cas. Però l’enfoc és sols el punt de
partida , cal estructurar i arrodonir el presentat fet que no succeeix en
aquest cas amb evidents mancances en diferents camps d’allò que hem de
considerar com composició i creació pictòrica.
ISABEL RUIZ.- Sembla trobar-se còmoda
l’autora en el camp del moviment on li hem vist diverses peces com l’avui
presentada. Un treball defensable en el seu nucli central, precisament per no
caure en l’encartonament, però que s’escrostona en la zona ambiental massa
sobreposada trencant el sentit unitari del conjunt.
ISABEL SABÉ.- Després d’un temps de silenci torna l’autora a
la vida artística pública incidint de nou en aquella abstracció amb la que ens
sorprenia agradablement fa uns pocs anys. El treball ara presentat , encara que
precisa d’una depuració per eliminar certes dissonàncies i conseqüentment accentuar
la línia compositiva , presenta els suficients detalls com per pensar que hi ha
un camí a seguir del que ara encara estem tan sols en un modest inici.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada