|
Obra de Joaquim Chancho |
Després d’haver fet repàs dels artistes mataronins i d’aquells
relacionats amb la ciutat per una o altre raó, toca ara fer-ho amb al resta d’autor
presents en aquesta mostra.
|
Manuel Ballesteros
|
El barceloní Manolo Ballesteros segueix amb el seu treball
de la línia en l’espai i en diàleg amb el color. Obra visualment atractiva però
que decau quan al compares amb els treballs de Joaquim Chancho , esplendorosos
els dos , amb al força de del seu ritme intemporal al que acompanya la forà equilibrada
del seu color, contrastant ambdós amb la magnífica peça múltiple de Manuel Blázquez,
amb el seu treball analític sota la idea de l’espai i el temps. Una repetició
constant i condicionada que provoca un vertigen mental , alhora que sedueix per
la seva intima pregunta i per la seva resposta
seductora en el visual i l’intel·lectual. |
Guillermo Garcia Cruz |
|
Alícia Gimeno |
L’uruguaià Guillermo García Cruz, sedeuix en la seva
simplificació formal i cromàtica que incita a cercar un quelcom més enllà de la
seva puresa formal, mentre que la barcelonina Alicia Gimeno, la més jove dels
participants ja que li queda llunyana la quarantena, es presenta amb un tríptic
d’estètica simple intentant aptar amb ella i la puresa de caire orientalista
que sembla prsentar, cridar l’atenció d’aquell espectador més amant de la
bellesa exterior que no pas e l’interna.
|
Laura Iniesta |
|
Dusa Jesih |
Laura Iniesta és un dels autors més representats en aquesta exposició
amb una obra gestualment poètica que denota força i intensitat, amb una
absoluta llibertat compositiva que s’agraeix. Contrasta amb l’obra de l’eslovaca
Dusa Jesih, una autora amb un geometrisme impactant i alhora terriblement
seductor, treballat amb llenguatge gestalt, absolutament minimalista amb el que
aconsegueix cridar l’atenció de l’espectador.
|
Manuel M. Romero
|
|
Joan Pere Massana |
Manuel M. Romero, amb la seva poètica intimista i Joan Pere
Massana amb treballs que cerquen conquerir l’atenció de l’espectador mitjançant
l’espectacularitat de les seves formes i colors, , son per a mi del més fluix
del presentat, no aconseguint els seus objectius malgrat el treball acurat de
les seves obres .
|
Bruno Ollé
|
|
Alejo Palacios
|
|
Pol Pintó |
Bruno Ollé estableix un conjunt ordinat amb el que amb les
formes i els colors confegir una simfonia visual altament interessant ,mentre que Alejo Palacios , simplement
amb paper i tinta xinesa, és capaç de confegir uns diàlegs estructurals i estructurats
,d’una gran seducció visual i interior
amb al que intenta assolir el seu ideal “Parlar d’idees pures i simples a través
dels materials”. L’ordenat Pol Pintó
sembla seguir el mateix camí, encara que juga amb la manipulació per els
materials i el pas del temps, de les seves empremtes pictòriques. Un joc
reflexiu i expansiu en la recerca del desconegut que crida l’atenció i motiva a
una bellesa quasi immemorial.
|
Josep M. Riera I Aragó |
|
Russel Tyler |
Finalment i per acabar, Josep M.Riera i Aragó ens ofereix el
seu habitual discurs plàstic aquesta vegada amb
un oli vermellós que ens transporta immediatament a les seves obres
volumètriques, al meu entendre, molt superiors. Finalment Russel Tyler, artista
nord americà, explota la lluminositat de l’obra integrant l’abstracció amb
imatges d’ordinador, intentant expressar els efectes psicològics de com les pantalles han canviat la nostre percepció
de les imatges. Una intencionalitats al meu entendre no aconseguida, i
quedant-se tan sols en la bellesa cromàtica de la seva abstracció.
Tot aquest batibull de tendències, reflexions i imatges son
les que confegeixen aquesta dotzena mostra de la Col·lecció Bassat, essent al
meu entendre la menys valuosa de totes les exposicions . Entenen aquesta
exposició com un poti poti en el que al costat d’obres i autors d’alt nivell. N’hi
ha d’altres que son absolutament prescindibles en el generós conjunt global de
la col·lecció.
Malgrat això sempre és recomanable fer-hi una pertinent
visita per veure la diversitat estètica i estilística de l’art actual i dintre
d’ell la multiplicitat de possibilitats per expressar-lo
Col·lecció Bassat. Art Contemporani de Catalunya.
Nau Gaudí. Mataró.
Des de finals de Març de 2024
1 comentari:
Hi aniré, gràcies Pere.
Publica un comentari a l'entrada