Hi ha exposicions de les que un en surt doblement
satisfet ja que a més de que l’exposat
li ha estat plaent , un pensa que el resultat final de la mostra serà molt
important per l’artista protagonista.
Aquest és el cas de l’exposició de gravats que Ramon LLinés
presenta a l’espai capgròs en el que és el seu debut expositiu individual i en
el que demostra que el seu esforç ha valgut la pena consolidant així la seva
qualificació d’artista que anat llaurant en els darrers anys amb la seva constant presència en moltes
exposicions col·lectives.
Ramon Llinés, mestre i llicenciat en Belles Arts, s’ha dedicat
essencialment en la seva vesant creativa, al món de la il·lustració, en el qual
la idea generacional ve per part d’un altre autor, i l’il·lustrador n’ha de fer
la translació plàstica. La creació en canvi es fonamenta i s’estructura ne una
idea pròpia el que provoca un capgirament de plantejaments.
Llinés va arribar al gravat , pressuposo que per curiositat
tècnica, i com hom que s’hi apropa va quedar enganxat a les seves xarxes.
Essent a més com és un home metòdic, ordenat, saberut, constant i perseverant,
el normal és que al final es sortís amb la seva i en l’aprenentatge propi i
dels seus companys, anés fent un caminar lent, humil i silenciós fins que ha
arribat a assolir la suficient dignitat com per deixar l’anonimat de les
col·lectives amb la gent del gravat i especialment de Tarlatana 17, per
presentar-se individualment amb aquesta mostra a l’espai capgròs.
Mentalment però la il·lustració segueix ben present en la
seva ànima d’artista i en “Fugint de què i cap a on” títol amb que ha batejat l’exposició,
Llinés il·lustra amb saviesa el drama dels refugiats, i no ho fa mitjançant
obres evidents de caire figuratiu ans el contrari, ho fa amb obres que ens
interroguen, ja sigui amb la seva visió de multituds com amb el ritme gestual que dona a certs
treballs, o a aquest hemisferi celeste que agafa dimensions de solitud en la immensitat
del desert o de la mar, o amb el gest i el color que marquen clarament les
seves intencions.
Tècnicament molt acurat, ja sigui amb la punta seca, el carborundum , i amb l'ús de planxes de PVC, i visualment atractiu, Llinés obliga
a l’espectador a depassar la bellesa formal dels seus treballs per endinsar-se
en una reflexió més profunda, en una exposició de recomanable visita que ens
ofereix un nom nou al llistat de bons artistes de la ciutat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada