Aquesta sisena edició és certament
la de la consolidació absoluta. Una consolidació que ve recolzada per un costat
per el bon prestigi de la biennal, assolit en bona part per la qualitat fora de
mides i dubtes d’un jurat absolutament reconegut per tots els estaments
artístics , que dona nivell de serietat i garantia d’objectivitat en la
qualitat en el moment de la deliberació. Un bon fer que com a conseqüència
motiva la presència de qualificats artistes d’arreu de l’estat , generalment
amb uns currículums que farien fredar a alguns bocamolls que disparen
inconscients en la seva ignorància. Una presència també deguda , seria de
tontos no pensar-hi, pel bon pessic econòmic que representa el premi que fa que
molts qualificats creadors que defugien d’aquests concursos ara no li facin
fàstics ja que cal sobreviure en els moments difícils.
És per això que cal remarcar en
primer lloc el bon to de l’obra guanyadora que sortosament queda lluny de la maledicència
de qui critica anteriors presències amb obres parelles denotant, no tan sols
els desconeixement del valor artístic accentuat cada vegada més en el
manteniment d’un idioma plàstic personal i identificable ( tan sols cal mirar
al ventall de bons professionals locals que practiquen aquesta plàstica
identitària) ans també la manca d’anàlisi qualitatiu de l’obra presentada. Una
bona guanyadora amb una obra magnífica.
El mateix hem de dir en el compendi
dels guardonats que curosment mantenen una aposta equilibrada per la figuració
i l’abstracció, com succeeix en el conjunt del seleccionat ( 20 obres
figuratives i el mateix nombre d’arrel abstractiva).
Una selecció en la que cal destacar
per ordre alfabètic els treballs de Manuel Bouzo ,Jordi Bresolí, Sebastián Cabrera,
Kihong Chung, Sònia Toneu, Gabriela Gallego, Guerrero Tonda, Martín del Pozo,
Marco Noris i Dolors Rusiñol, en un conjunt variat en estils i tendències
representant de manera ben fefaent la realitat plàstica del presentat a la biennal
que curiosament, i aquí està la clau de volta que demostra el grau d’eficiència
i importància de la mateixa, respon exactament a l’estat general de la pintura
en el nostre país i el nostre estat.
Un efecte mirall / real que valora
encara més el sentit i el resultat d’una biennal que honora de magnífica manera
a tot el que ella mateixa comporta. Honora a l’art , als artistes , a la figura
de Torres García , i com no, a Mataró. Una mostra d’obligada i repetida visita
de la que tots els amants de l’art de la ciutat ens hauríem de sentir ben
orgullosos i per la que cal que tots ens felicitem.
(L'obra que presideix el post és la del coreà Kihong Chung, la resta pertanyen als citats al post i estan presentades per ordre alfabètic)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada