dimarts, de juny 30, 2015

I SI TANQUEM JA CA L'ARENAS ?



Aquest divendres vaig coincidir amb l’alcalde de Mataró, David Bote , a la inauguració de l’exposició de fotos del màgic entorn de Guadix que Manuel Contreras presenta a la sala del col·legi d’aparelladors. Allà, entre conversa i conversa em va dir que volia parlar amb mi. No em va estranyar. Han estat moltes les converses que hem mantingut des de fa anys  en el C2 de la Casas tornant ambdós de treballar i no ha estat ni una ni dos les exposicions que hem visitat plegats en el seu desig d’entendre una mica d’art. I tot això quan, no dic l’alcaldia, si no la simple nominació com a cap de llista no estava ni en el seu ni en el meu cap. Queda clar que vaig acceptar en quan la seva agenda li deixés un forat.

La conversa, que segur que tindrem, pot ser o molt llarga o molt curta, tot dependrà de la seva resposta a una primera pregunta per part meva, del tot ineludible. Creu l’Alcalde que Cultura és una acció de govern i per tant ell hi estarà al damunt encara que el regidor responsable sigui d’un altre partit, o com succeí en el darrer tripartit el pacte entre Psc i CiU ( no sé si a hores d’ara és correcte escriure-ho d’aquesta manera) estableix en les línies ocultes que cadascun dels partits regiran al seu saber i entendre, en la independència de l’altre?. O dit d’altre manera no et fiquis en les meves regidories que jo no em ficaré a les teves, com succeí amb Penedés al davant de Cultura , per situar-ho tot en un exemple.

Si la resposta és la segona la conversa s’haurà acabat quasi abans de començar. Res hi ha a fer i l’art plàstic seguirà en la condemna a la desaparició tal com ha estat amb la nefasta gestió , en aquest camp, de Quim Fernández a qui òbviament no salva un Tempus Fugit , torpidinat en el possible per els treballadors de Cultura ( amb la seva directora al cap) amb qui no vaig mantenir ni una paraula de contacte en tot el temps de gestió i realització de la mostra i de qui no vaig rebre ni tan sols un saluda afectuós, per no dir una educada felicitació, això per no saber ni si tan sols van visitar l’exposició.

Un Quim Fernández a qui evidentment no salvarà el lloguer anyal de l’Ateneu per fer una exposició d’artista local, gestada a esquena dels mateixos i sense un criteri definit en el que pertoca causes i raons de la tria. De moment començant amb Marta Duiran i després ves a saber qui.

I no el salvarà ja que la postura de la condemna la plàstica està en l’ADN de qui mana a Cultura i com que té poder omnímoda tot seguirà igual. Els amics i companys de tota mena gratificats amb tot i la resta a podrir-se que això de la plàstica és de decadent retrògrads.

Si la resposta en canvi és afirmativa en el que comporta que Cultura és pilar de Govern la meva primera proposta serà immediata: És absolutament obligat tancar ca l’Arenas. I ho dic amb ferm convenciment. Cal tancar i finiquitar tot aquest projecte que ha convertit en inexistents als artistes locals i refer la mirada atorgant-los el protagonisme que exigeix l’esperit de la donació de Jordi Arenas. Una intencionalitat que a Cultura s’ha passat olímpicament per l’engonal. 

I com a mostra de mal fer tenim les píndoles que s’ha inaugurat fa ben poc en la darrera entrega de la temporada. Una barrabassada amb tota regla que demostra el poc que importa la plàstica i la seva història a Cultura. Unes píndoles de les que en parlarem abastament, això sí previ ingesta de bicarbonat per evitar la cremor d'estomac, i del corresponent trankimazin per evitar pujades de nervis fora de to.