Totes les històries tenen uns
inicis i aquests comencen quasi sempre com han de ser, és a dir incipients,
dubitatius, a la recerca d’una veritat que sols el pas del temps i les passes
errònies i encertades, aniran confegint. En l’art no tan sols no és menys ans
crec que els inicis son encara més beceròlics i costeruts i sols el temps i els
esforços comencen a donar pas a les veritables magnituds del creador.
La Destil·leria, aquest espai
creatiu que amb tanta empenta dirigeix Agit Baqué, tenia clar que al menys una
vegada a la temporada havia d’apostar per obrir les portes a aquells creadors
que intentaven encaminar les seves passes per els camins de l’art, encara que
aquesta aposta impliqués de manera obligada una baixada del nivell de l’exposat
de manera habitual als seus espais. Ho ha fet ara , en aquest mes d’interludi
abans del seu primer aniversari fent-nos avinents els paisatges minimalistes de
Blanca Gibert.
Dic minimalistes ja que crec és la
definició que més s’escau al seu fer. Per a ella la natura es redueix a un
horitzó en el que diposita un únic element protagonista que esdevé l’eix del
seu desplegament cromàtic en un estratificat rítmic sensitiu en el que vol
dipositar emocions i bellesa.
Però està clar que generalment el n’aparença
més senzill esdevé el més complex. La concreció, l’eliminació de l’anècdota
sols és possible quan s’ha assumit de manera plena la complexitat. Si no és
així esdevé una anècdota més, reduïda en aquest cas a un sentit purament
estètic i llavors el resultat final s’escrostona i cau.
I això és el que succeeix a l’obra
de Gibert presentada ara., que el concepte i la realització li ve grossa. I no
ho dic sols per la mida ja que és evident que en les peces més reduïdes domina
més els espais i l’equilibri dinàmic s’estableix amb més facilitat i fins i tot
aconsegueix algun resultat veritablement notable. Però quan augmentem el focus
el treball es dispersa, es per l’equilibri i el sentiment espiritual que vol
pregonar l’autora s’esfilagarsa i decau de manera més que notable.
Una obra , i una exposició de dues
clares i evidents lectures. Una, que sols amb el treball i els errors s’aconsegueixen
resultats positius. I dos, que per poder solventar les errades s’han de fer
evidents i per això falten apostes valentes com les de La destil·leria per
donar oportunitat a la gent que comença de visualitzar uns errors que de ser sol·lucionats.
poden donar força i to a uns nous i interessants artistes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada