A Mataró de fa un parell de mesos hi ha un nou espai dedicat
a l’exhibició artística, es tracta de l’ample
part davantera de “La Cúpula” un centre
de tatuatge que es troba a l Carrer de
Sant Francesc d’Assis 14, al casc antic de Mataró i quasi a tocar de Sta
Maria.
En vaig tenir coneixement per l’avís del gravador Sergi Rabassa
, encara que no vaig poder acudir a al seva cita artística. Ara si que he pogut
visitar l’espai encuriosit per el que hi podien presentar i davant l’anunci d’una exposició que realitzava l’artista Johanna
Scheerman, autora absolutament desconeguda per a mi.
En primer lloc crec que cal parlar de l’espai expositiu i
cal dir que malgrat ser accessori és de bones dimensions i amb espai suficient
com per poder-hi realitzar una exposició en condicions. Manté alguns problemes
espaials però existeix per part del propietari , aliè al camp expositiu, plena consciència
dels mateixos i de la necessitat de solventar-los, de modus i manera que ben
aviat disposarà d’unes guies per penjar l’obra i posarà mans a l’obra per
millorar la il·luminació, encara que hem de dir que és més que acceptable , per
el que penso que aviat disposarem a la ciutat d’un nou espai expositiu al que
caldria fer-li cas. I amb ell d’una programació que esperem sigui prou vàlida,
potent i interessant.
En aquests moments exposa
Johanna Scheerman, autor afeccionada amb aspiracions, que practica l’art
sota el mestratge d’Albert Alís. L’artista està en el camí d trobar el seu lloc
en el camp plàstic, i de pas trobar-se a ella mateixa. En aquesta exposició ens
presenta un seguit d’aquarel·les, que en bona part son còpies d’altres obres o de
fotografies i el cos general de la mostra està en els seus olis, que en part
queden clarament enquadrats en l’expressió plàstica del seu mestre, i un altre
grup més complex, amb una sèrie d’estructures
indefinides que li donen suport i en els que cal treballar encara molt per
assolir una plenitud , encara que em sembla que és en aquest camí cap on vol discórrer
l’autora.
Aquarel·listicament , encara que segons la pròpia autora algunes
de les seves obres son còpia d’altres pintures, l’artista ens demostra tenir mà,
com queda clar en els treballs més lliures i menys constrenyits, pictòricament
parlant. En aquestes peces, més lliures encara que en la resta, existeix una
bona textura i un treball tècnic que mostra el seu bon fer, alhora que obra la
porta a seguir treballant en aquets camp.
Més difícil és jutjar-la quan treballa l’oli ja que els
presentat és un poti poti, absolutament lícit en l’aprenentatge , però que cal
començar a definir en el moment d’una exposició ,ja que dificulta en gran manera
pretendre entendre quin és el camí que l’autora vol practicar.
Per a mi està clar que el millor està en les obres més lliures
i poc definides, dites d’altre manera , a l’estil del mestre. Allà ens trobem a
una autora capaç d’eliminar l’anècdota i centrar-se en l’esperit de la peça ,
en la seva ànima. Però no crec que sigui aquest el camí que actualment prefereix
practicar, i si en canvi el més bigarrat en una complexitat afegida que a
més a més , presenta una difícil lectura.
Ara tot queda en ella mateixa, des de la lectura pròpia
passant per totes les lectures dels propers , Scheerman ha de trobar la seva
veritat artística I estaria bé que ho fes aviat ja que té mans suficients com per aconseguir anar més enllà del que està
en aquests moments.
Johanna Sheerman. Exposició monogràfica
La Cúpula Art Gallery
De l’11 de febrer al 9 de març de 2003
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada