La sala del Casal acull una curiosa mostra del fer de Carlos
Gómez, una obra geomètrica y estructural propera al op-art, no confondre amb el
pop-art, però eliminant l’atractiu fonamental del cinestisme i la mobilitat.´
Gómez juga amb un geometrisme accentuat amb l’ús i abús de petits
signes i formes geomètriques, en forma de plantilles, amb els que confegeix murals que reduplica en el
joc del positiu i el negatiu en el que ell defineix com art bipolar, en una
aposta per uns pseudo tòtems plans amb els que vol seduir a l’espectador.
Certament el seu treball té una certa gràcia i un petit
atractiu en la primera ullada però que cansa en el repetitiu de ser sempre el mateix
i que no sembla tenir més interès que el trompe l’oeil de l’espectador i la
satisfacció del treball ben fet en una depuració del truc tècnic.
La seva obra no té la gràcia i l’encanteri de certs creadors
de caire constructivisme ja que s’estavella en la repetició d’aquest incansable joc de
contraris/complementaris , el que comporta més un treball d’artesania y manualitats que no pas un fet artístic en
tot allò que ha de comportar sempre el món de l’art. Encara que posats a triar molt més interessant
el seu treball gràfic que no pas el pictòric.
La fredor del seu treball que no provoca ni sensacions ni
interrogants la converteix en un freakisme
artístic, curiós però alhora inútil i innecessari i converteix del tot intranscendent
aquesta exposició
Tótem - Art bipolar . Carlos Gómez
Sala d'exposicions del Casal
del 18 de gener al 10 de febrer de 2019
Tótem - Art bipolar . Carlos Gómez
Sala d'exposicions del Casal
del 18 de gener al 10 de febrer de 2019
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada