I en aquest capítol es repeteix la història Així ens trobem
amb un munt de sorpreses d’artistes menys coneguts de la mass mèdia que ens
ofereixen obres exquisides i de gran qualitat. Son els cassos de Manuel Álvarez
amb la seva minimalista ”montera” un prodigi d’equilibri, sensibilitat i
creació de misteri; La sensibilitat
poètica del mallorquí Joan Bennàssar que exposà allà els començaments
dels 80 a Tertre, en una exposició que podia haver estat històrica, amb Broto,
Xavier Grau, Monreal i Comabella, i un sisè artista que es va caure de la llista
uns dies abans, per obligacions contractuals amb el seu nou mànager. El seu nom
Miquel Barceló.
O el geometrisme volumètric constructivista de Caruncho que ens retrotrau a certes obres de Subirachs. I això per no remarcar l’abstracció de caire espiritual d’Elvira Fustero protagonista del X aniversari de la galeria Tertre presentada per Guillem Viladot que qualificava la seva obra com la de la lírica de la sorpresa i que ara i aquí es confirma com una de les grans artistes desconegudes que reclama el seu lloc en l’elit de l’art.
I que cal dir de Carlos Martín “ Maño” de
qui havíem tingut coneixement escultòric en altres capítols d’aquesta
col·lecció i que ara ens sorprèn amb uns retrats figuratius però d’essència
baconiana que ens interroguen a primera vista.
Al seu costat cal remarcar unes “incorporacions” importants
com és el cas de Pepe Novellas, feliçment ingressat a la col·lecció i a
més amb una obra cabdal en la seva eclosió artística com és “Laura al jardí”,
obra intimista plena d’iconografia personal , a la que acompanyen altres dues ben
representatives del moment. Victor Pedra, artista habitual de Galeries Dalmau,
i per tant seguidor de les avantguardes històriques , com s’evidencia en els
vibrants grups escultòrics que presenta.
Per no parlar dels més desconeguts Gino Rubert, fill del filòsof Rubert de Ventós, molt lligat a l’estètica popular mexicana d’on és nadiu. Desconegut del públic encara que obres seves estiguin a moltes biblioteques particulars, ja que és l’Il·lustrador de les portades dels llibres de la sèrie Millenium; Manuel Rubiales amb els seus conjunts escultòrics, lúdics en l’aparença però de gran força social interior o l’italià Francesco Volsi amb aquests interiors geomètrics inanimats que agafen vida pròpia com és en el cas d’ara amb la incorporació extra corpòria de la cadira protagonista.
Un conjunt de grates
sorpreses que motiven encara més la visita a la nau gaudí per gaudir, i valgui
més que mai el joc de paraules , d’aquest espectacular nou capítol de la Col·lecció
Bassat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada