dijous, de març 18, 2010

"PECCAT"

Aquest blog té per títol “ Transport públic” per dues raons. Per un costat pel fet de tractar-se de traslladar al “ públic “ les meves opinions personals al voltant del que m’envolta , i per l’altra pel fet de que bona part dels seus post s’escriuen o s’estructuren en el “transport públic” , generalment la Casas , en el meu viatge diari de la feina ( Barcelona) a casa.

Avui era un dia més i al tornar he esgarrapat un post al voltant de que ens podia haver tocat en la “loteria” del PECCAT ( Pla Estratègic d’Equipaments Culturals de Catalunya. 2010-2020) que s’havia aprovat fa un parell de dies . M’ho preguntava davant del silenci municipal i que un ja havia desistit d’assabentar-se del llistat d’equipaments atorgats en el mateix , dons he de reconèixer que em perdo en el galimaties oficial d’informes , documentació prèvia , estudis , propostes , resolucions etc. Sortosament just abans de publicar-lo he fet repassada dels meus “favoritos” i en el weeb de Mataró Ràdio he pogut llegir la notícia de que Sergi Penedès havia anunciat que el nou teatre de Mataró, estava entre els agraciats, el que m’ha obligat a canviar en part el comentari previst. I jo que me n’alegro.

Ho faig ja que la necessitat del teatre i del auditori és flagrant en una ciutat com la nostra que no hem d’oblidar és la capital de comarca de tot el país amb més mancances en l’apartat d’infraestructures culturals. I no és opinió , és una dada d’un estudi oficial, que per cert i si no vaig errat , correspon justament als estudis preliminars al voltant d’aquest Peccat.

Estic content pel fet i a més també per que s’oficialitza l’ indret , - al Parc Municipal en l’espai de Velòdrom i Piscina -, que és justament aquell del que un va ser el primer anunciar-ho públicament en aquest blog , el que va causar més d’una emprenyada entre els que manaven / manen , ja que es volia mantenir el secret fins a l’ anterior campanya electoral de les municipals.

Ara però, m’agradaria saber si solament hem estat agraciats amb aquest “premi” , ja que vistes les mancances existien altres prioritats “altes” , entre ells les referents a uns espais expositius dignes. Que hi ha d’això?. Evidentment la informació ha de ser de primera mà ja que entre els “ponents” d’aquest tema estaven Carles Marfà i Gisel Noè , raó més que suficient per témer pel pitjor.

L’Ajuntament ens informarà adequadament , o tot serà com aquell treball de la Diputació que costava no sé quants mils euros per “descobrir” les mancances culturals de la ciutat i del que mai ningú ( volem dir del poble pla, és clar ) ha sabut res ?.

A Mataró el transport públic ( bus ) puntua amb bona nota , però el transport públic de la realitat del que es cou a Riera 48 cap els ciutadans ,( o potser hem de dir súbdits) sembla ben bé que el gestioni Endesa.

PS.- Aquest és el post 800 d'aquest "Transport Públic" , amb 53461 visitants i 72593 pàgines servides en els 650 post que mantinc amb l'actual comptador.
Per tant , moltes gràcies a tots aquells que seguiu les meves opinions , amb accent especial al bon grapat de fidels que l'heu convertit en lectura quasi diaria.
Espero seguir poder gaudir de la vostra confiança , mantenint la independència i l'aposta per l'art , els artistes de la ciutat , i la cultura de Mataró com a eixos fonamentals d'aquests comentaris.
De nouper tant. Gràcies , moltes gràcies , per la vostra complicitat.