dissabte, de març 24, 2012

DESCONCERT


Estic convençut de que si pregunteu el que la gent pensa de mi us podeu trobar amb algú ( segurament pocs ) que us en parlin bé  i una gran majoria que em posin chupa de dómine, però estic igualment convençut que ningú gosarà discutir la meva absoluta passió per l’art , en especial el més proper. Una passió que fa que sigui capaç d’apuntar-me a qualsevol projecte que em generi il·lusió . Però el cert és que moltes vegades , - principalment quan hi ha estaments oficials pel mig -, hi ha algú que em pren la “i” i la “o” , i la il·lusió és i em converteix en “il·lús”.

Això és justament el que m’està passant amb l’IMAC com protagonista , i Ca l’Arenas i Can Xalant com a causes directes.

Anem dons a pams:




CA L’ARENAS.PROGRAMACIÓ

Era justament el passat dissabte quan explicava en el post del dia el fet de que tant el regidor Quim Fernández com el director Josep Mª Torrent m’afirmaven rotundament que per ca l’Arenas sols estaven previstes les dues exposicions que s’havien d’inaugurar avui i no existia cap mena de compromís posterior ni per la següent temporada.

Qui passegi pel carrer Argentona pot veure les formoses banderoles que anuncien l’exposició “Mar de fons” i en ells amb color ben destacat apareixen les xifres  2012-2013 , xifres que com veuen també apareixen en la invitació oficial. Cordills , per no estar res previst no està malament comptar ja amb l’any vinent.
Toca per tant nova interpel·lació al regidor que em respon textualment:” ... per desgràcia, les exposicions de les característiques de la que obrirem properament a Ca l'Arenas s'han de prorrogar en el temps per qüestions econòmiques (prou trist). Però, dit això, és cert, que no hi ha cap decisió presa sobre la següent exposició que ha d'omplir aquell espai.”

Primera enganyifa: Si que hi ha compromís per la propera temporada , i a més mantenint el gravíssim error de la temàtica com fals encaix , però com que s’agafa més aviat a un mentider que a un coix , el mateix vespre ( ahir) i en la inauguració de la magnífica exposició de l’Eduard Novellas a Llavaneres , em trobo a un veterà artista de la localitat , nom que em reservo dons no ve al cas, del que fa temps no hem vist cap exposició que m’anuncia ben content que exposa a ca l’Arenas just acabades les exposicions que s’inauguren ara, i fins i tot l’exposició ja té títol “Mar obert”.

Hi ha o no hi ha compromisos ?. Està clar que n’hi ha i que tot està ja pastat i manegat. Per què dons mentir i enganyar d’aquesta manera?.

Vull ser enormement sincer en dir que estic segur que quan llegeixi aquestes línies el bo d’en Quim Fernández agafarà una gran emprenyada , ja que estic del tot convençut de la seva sinceritat quan em respon que no hi ha res previst. El que passa és que la seva resposta correcta hauria de ser “Jo no sé que hi hagi res previst” , però el que passa és que ell no n’està informat ja que el responsable (?) del museu , en Carles Marfà, va per lliure  fent com ha fet sempre , creure’s l’amo i estructurar les coses de manera que afavoreixin la seva vagància natural.

Un fer sense consultar a ningú que és el que ha provocat precisament l’ajornament de la inauguració que estava prevista per avui. Sense encomanar-se a ningú, i molt menys mirar l’agenda dels responsables municipals ( Alcalde i regidor ), va fixar com a dat aquest dissabte , per cert dia no habitual d’inauguracions a Ca l’Arenas , sense tenir en compte que aquest cap de setmana els responsables municipals no estan a la ciutat ja que se celebra a reus el Congrés Nacional de Convergència.

Vist el vist , espero les oportunes explicacions i la veritat al respecte del negre futur de la programació de ca l’Arenas.

Però això és pecatta minuta davant el cas de CAN XALANT que explicarem demà