FERNANDO DÍAZ GE (1961) . Resident a Alcobendas
Guardonat per “Nuevo catecismo” un collage i dibuix sobre paper de mides 84 x 150 cm.
Encara que he dit per activa i per passiva que m’agrada molt
la obra guanyadora de Mònica Vilert, d, haver estat jurat del premi el meu vot
hauria estat per Díaz Ge i la seva obra
Una peça de molta intensitat
i densa lectura conformada per 40 porcions individuals, cadascuna d’elles amb
una gran dosi de seducció i misteri, en la com si d’un multi escàner cerebral es
tractés, dissecciona amb rica i peculiar iconografia els petits detalls del seu
peculiar món plàstic que m’apropa i em retrotrau a figures com Zush, o molt
especialment el sevillà Gordillo.
JOAN ILL GARCÍA (1954) resident a Barcelona
Guardó per a l seva obra “Natura morta” , una tècnica mixta
de fusta, tela polièster i pintura de 162 x 120 cm.
Ill especialista en treballar sobre límits pictòrics
especialment en el que pertoca a la llum i la transparència., ens ofereix ara
una seductora aposta dinàmica establerta en base i fonament a una geometria
pictòrica molt en l’aire del vell informalisme en la seva vesant poètica que a
través de la malla que cobreix la tela agafa un dinamisme i un ritme seductor
que supera el trompe l’oeil en el que podria caure. Interesant.
JO MILNE (1966) Resident a Barcelona
Guardó per l’obra “Fossil Founding XIV”, un acrílic i oli
sobre mylar i fusta de 140 x152 cm.
Jo Milne era a bon segur una de les favorites del concurs,
tant per el seu currículum, com per el fet de que ja l’hagués fregat en la
passada edició i fins i tot per circumstàncies emocionals personals que també
entren en consideració en al deliberació de qualsevol jurat. Però si bé la
proposta feta per l’artista en aquest el seu a viatge per materials translúcids, creant
tot un univers que levita impulsat per la força centrífuga del cosmos, proposta
en la que es mou darrerament, és
interessant, el cert és que alhora es repetitiva amb unes visualitzacions identificadores
marca de la casa però ja vistes en demesia en altres concursos i exposicions.
Proposta interessant però més que coneguda en el que pertoca
a filosofia, ritme i cromatisme.
JOSÉ LUIS PAZ FO (1977) resident al Masnou
Guardonat per “Ausencia
fragmentada”, un esmalt i tinta sobre fusta de 94.1 x 119.6 cm.
Paz Fo, signava simplement FO quan fa uns quinze anys va exposar
alguna vegada a l’Ateneu Laietana. Per un llavors mantenia una plàstica
estructurada en la repetició rítmica i asincrònica de números o elements, amb
un tracte molt directe i gestual, amb l’ajut de gruixos i color.
Ara per el vist amb l’obra guardonada segueix amb la
sistemàtica reproducció però en comptes de donar primacia a l’objecte
individual, el dona a l’obra en conjunt a la que en aquest cas la dota de ritme
i sensualitat mitjançant petites pinzellades individualitzades , quasi
inexistents per se, però d’una gran efectivitat en el conjunt global.
Estilística
de seducció visual important en aquest cas en l’ abstracció, com també succeeix
en la figuració, com és el cas d’altre obres de l’artista.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada