dimarts, de febrer 07, 2017

CAMINS DESFESTS.- GABRIEL SCHMITZ. LA DESTIL·LERIA






La Destil·leriasegueix esent una veritable alenada d’aire fresc en l’ambient expositiu de la ciutat , essent la darrera glopada l’exposició de l’artista alemany , resident a Barcelona de fa més de vint anys, Gabriel Schmitz.
Si del que  es tracta és d’encasellar als artistes en una tendència determinada per a tal de facilitar el seu enteniment global, queda clar que per a uns Schmitz és exemple clar de la nova figuració, mentre que per d’altres , com un mateix, l’encaixarem en el camp de l’expressionisme figuratiu., en el sentit de que la seva figuració va més enllà de la simple aparença i en certa manera és simplement esquer o excusa per aprofundir en una visió més humanística, ja que mitjançant ella ens parla de l’home d’avui amb la seva solitud, les seves pors i per que no dir-ho el, els seus anhels.



Schmitz, exquisit dominador tècnic , en especial en el camp del dibuix, gesta mitjançant la potència , el gest i el ritme, unes figures que van molt més enllà del que aparenten. En totes i cadascuna de les seves obres hi ha l’espurna en forma de detall intencionadament potenciat que ens parlen de l’interior del protagonista que  s’intueix és el propi artista que es despulla mitjançant les seves imatges de mirall interior.




Schmitz presenta a la Destil·leria una potent mostra d’una quinzena de peces, distribuïdes en dos espais i dues tècniques( oli i carbonet sobre paper). No tenim dubtes que el concentrat de l’artista es troba en l’espai interior en el que un seguit de dibuixos mostren el sentir creatiu  de l’artista. Intuïtiu, ràpid, gestual i rítmic, Schmitz no precisa d’amagatalls i disfresses per expressar el que sent i vol. Amb intencionalitat i puresa  ens mostra la seva gran qualitat. Generant el misteri que precisa cada obra i que obliga a una resposta també ràpida i intuïtiva per part de l’espectador.

 


L’espai principal, dedicat essencialment a l’oli, en canvi ens ofereix a un creador que volgudament ha disminuït al potencia del seu treball. La pèrdua de la immediatesa, la cocció més lenta de la tècnica a l’oli, fa suavitzar el seu treball, encara que intenti solventar-ho amb una pinzellada dura i un cert esquematisme volumètric .



Sigui com sigui Schmitz ens ofereix una mirada personal en la que ens converteix en protagonista dels seus treballs,en uns dansants més,  per més que poc tinguem a veure amb els mateixos.  I és així ja que el seu expressionisme personal ens és en certa manera comú, ja que ens sentim partícips del les sensacions i emocions que viuen i senten els seus protagonistes.




Gabiril Schmitz un artista que explicant, a l’home s’interroga i ens interroga sota l’eterna incògnita de la pròpia personalitat, d’aquest que som i a on anem, vigent plenament en una exposició que no dubto en recomanar.


Les imatges han estat extretes de la pròpia xarxa social de La destil·leria