dimarts, de setembre 17, 2024

ENGANY ARTÍSTIC. “DEL MAR”. ALBA DOMÈNECH

 



Bukòlica és una botiga  de diversos productes relacionats essencialment amb el mon femení que dediquen l’espai del rera botiga per fer-hi petites exposicions. Vaig fer-ne comentari de les primeres que van dur a terme, però vaig deixar d’assistir per que no hi havia cap exposició que resultés atractiva per l’artista i per que no vaig trobar en l’espai i l’organització de les mateixes cap motiu que em motivés per el comentari, de la mateixa manera que no em faig ressò de les exposicions que es fan en diversos bars de la ciutat.

Ara però, vaig veure un anunci a les xarxes que em va motivar a tornar-hi  i va ser l’anunci de l’exposició de la que l’artista Alba Domènech n’era protagonista. La imatge em va cridar l’atenció i vaig buscar per les xarxes a la protagonista.



Certament l’artista està ben assessorada i en la seva pla weeb s’hi poden trobar frases com les següents:” El treball d’Alba explora la tensió entre la realitat i la consciència i la interacció entre la fantasia i el subconscient. Tot i els desafiaments, la seva passió l’ha portat a crear un art que convida a la reflexió”. “El seu art s’endinsa a l’experiència humana, explorant les profunditats de l’emoció i la complexitat de l’ànima. Reflecteix la coexistència de la bellesa i el dolor, per tal de provocar el pensament i desafiar les normes”.

Alba combina el dibuix digital i la pintura tradicional per fusionar  el passat i el futur. Comença amb dissenys digitals manuals, els imprimeix amb materials d’alta qualitat i afegeix capes de pintura tradicional utilitzant diverses textures. Aquest enfocament aporta profunditat i expressió a la seva feina, creant peces úniques i luxoses”.



A més segons la weeb el preu de les seves obres estan entre el 5000 i els 7500 euros, unes xifres absolutament desfasades per el que presenta i que s’acosten i superen a les de bona part dels artistes de primera qualitat que tenim al país.

I el desencís que em provocà en la recerca prèvia va tenir una confirmació total al visitar l’exposició. Obres treballades amb base fotogràfica i en les que  el treball informàtic obliga a un obligat reajust pictòric. Son treballs a lo Lita Cabellut però sense l’empremta, la ràbia i el volum i l’acabat final.  Peces enigmàticament boniques, però ben lluny del concepte d’art, si l’entenen coma creació íntima i personal.

Son treballs que quedarien be per un pòster però que queden molt lluny del concepte d’art que crec que mínimament s’ha d’exigir. I si a més a més es pretenen vendre als preus indicats, crec que representen a una estafa artística, en el que respecte a valoració dels mateixos.

Per tant queda clar que és una exposició llunyana  a la realitat artística i de la que no podem aconsellar de cap de les maneres la seva visita.

 

“Del mar”. Alba Domènech

Bukòlica. C Barcelona51. Mataró.

Mes de setembre 2024