dilluns, de setembre 09, 2024

FENT CONTRAPUNT

 



En el capgròs d’aquest mes apareix una doble plana en la que es fa resum del que han estat els darrers quaranta anys de l’art a la ciutat, en la que se m’esmenta com si un hagués fet la tria dels noms importants que resumeixen els quaranta anys d’art a la ciutat quan no és exactament així, encara que un no renega  ni molt menys dels noms citats. Explicarem doncs la història , fàcilment demostrable ja que es va du a terme mitjançant watshaps

Acabant juny, C.C. des de capgròs m’envia comunicat al respecte del desig de realitzar un article sobre els artistes més importants de Mataró dels darrers 40 anys. Em diu que en vol fer una llista de 10 artistes M’envia una llista amb 8 noms  als que afegeix dos més uns minuts despès.

Li responc amb una altre llista , amb forces coincidències,  formada per Alcoy, Rovira Brull, Novellas, Perecoll i Jordà, que conformen la per a mi batejada com “Escola de Mataró”, als que hi sumo Santi Estrany, Jordi Arenas, Manuel Cusachs, Rosa Codina Esteve I Eduard Comabella , llista a la que afegeixo com a suplent Joan Parés de Mataró.

Aquest mes d’octubre,  en el capgròs apareix l’article en el que surten els vuit primers citats i queden fora el dos darrers. Un sap abastament el que significa fer una revista i els dominis dels espais i les capacitat de cadascun d’ells , però fent-me justícia a mi mateix, i sense cap mena de ganes d’acusar a ningú, i menys a una revista i als seus redactors quan tant  treballen per a la ciutat i per el recolzament de l’art, com ha quedat ben clar amb l’activitat de l’espai capgròs, vull deixar clar els noms dels artistes que vaig triar alhora que demanar disculpes als que , sense jo saber-ho, han quedat fora del llistat.

Els vuit noms que apareixen corresponen a uns artistes , d’altíssim nivell i qualitat i que van treballar molt per la ciutat, però no ho van fer menys, Rosa Codina Esteva i Eduard Comabella, artistes cabdals a la ciutat per la seva mirada intensament actual i la gran qualitat el treball dut a terme.

I com que així ho creia quan em van preguntar i ho segueixo pensant ara, res millor que aquest post aclaridor que ho deixi ben clar en aquest aclariment personal  que crec plenament de justícia.